Pneumatika z motocyklu a na ní vzkazy s podpisy kamarádů, svíčky a květiny. To vše je na křižovatce ulic Havlíčkova a Fritzova v Jihlavě.
Ta se v posledních dnech proměnila v pietní místo, které připomíná tragickou nehodu, při níž v pátek zemřel dvacetiletý motorkář. Řidička v osobním autě nedala mladíkovi na motorce přednost a došlo ke střetu. Záchranáři se snažili motorkáře bezmála hodinu oživovat, ale marně.

Od začátku letošního roku byla tragédie v Jihlavě již čtvrtou nehodou na Vysočině, při níž zemřel motocyklista. V porovnání s loňským rokem je to za stejné období o jeden smrtelný úraz víc.

Policisté varují, že motorkářů bude na silnicích stále přibývat a s tím přijde i zvýšené riziko nehod. Důkazem je toto pondělí, kdy v kraji bourali hned tři motorkáři v Jihlavě, Humpolci a Havlíčkově Brodě.

Dva motocyklisté vyvázli s lehkým zraněním, třetí byl převezen do nemocnice. Ve dvou případech nehodu zavinil řidič auta, který nedal motorce přednost v jízdě.

Týden před tragédií v Jihlavě, také v pátek, zemřel osmatřicetiletý motorkář na okraji Havlíčkova Brodu při čelním střetu s osobním automobilem.
„Muž z Jihlavy utrpěl smrtelné poranění a i přes resuscitační pokusy záchranářů v délce 30 minut konstatoval lékař smrt,“ informovala havlíčkobrodská policejní mluvčí Jana Mazourová. Smrt motorkáře při nehodě hlásí i Třebíč a Pelhřimov.

„Řidič osobního automobilu nedal přednost v jízdě při odbočování vlevo dvěma za sebou jedoucím motocyklistům. Při střetu jeden z nich zemřel,“ připomněla pelhřimovská policejní mluvčí Hana Kotková.

Hrozí často trvalé následky

Trochu pozitivní zprávou o stavu na silnicích Vysočiny je fakt, že v porovnání s loňským rokem od 1. ledna do 21. dubna se stalo méně nehod s účastí motorkářů. Zatímco v loni se stalo 26 nehod, letos je to o pět méně. Loni bylo těžce zraněno pět motorkářů, letos čtyři.

Ředitel krajské záchranné služby na Vysočině Lukáš Kettner říká, že nehody motorkářů končí velmi často těžkými zraněními.
„Tihle kluci nejezdí pomalu, takže když dojde ke karambolu, dochází když ne ke zraněním neslučitelným se životem, tak k těžkým poraněním. V ohrožení je páteř, hlava a hrozí vnitřní poranění a trvalé následky,“ upozorňuje Kettner. Pravdou je, že motorkáři dost často riskují. Nedávno se na internetu objevilo video, na němž motorkář jede za běžného provozu u Hradce Králové rychlostí 300 kilometrů v hodině.

Podobné kousky jsou k vidění i na Vysočině. Deník byl například před třemi lety u tajného závodu v Počátkách na Pelhřimovsku, kde si účastníci motorkářského závodu měřili rychlost. Jeden z nich jel 160 kilometrů v hodině.