K první srážce došlo ve směru na Prahu a krátce poté se začala kupit havarovaná auta i v protisměru. Celkem se do téměř stovky nehod postupně zapletlo 231 aut. U hromadné nehody zasahovaly všechny záchranné složky, přibližně sto padsát lidí, včetně těch, kteří měli mít zrovna volno. S transportem zraněných pomáhaly vrtulníky. Na Vysočinu přiletěl na jednání krizového štábu i tehdejší ministr vnitra Ivan Langer. Ten zvažoval nasazení armády, k tomu nakonec nedošlo. Největší nehoda v historii Česka se tehdy obešla bez obětí na životech – zraněných bylo třicet, z toho tři těžce.

Škoda na autech půjde do milionů.
OBRAZEM: Největší havárie v historii

Na dálnici se během dne vytvořily až třicet kilometrů dlouhé kolony, ve kterých až do večerních hodin uvízlo na dvacet tisíc lidí.Doprava kolabovala i na objízdných trasách. Zásadním rozhodnutím tehdy bylo rozřezat středová svodidla, aby tak auta z kolony mohla odjíždět, třebaže opačným směrem, než kam původně jela. Dálniční policisté pak celý měsíc případ rozplétali.

Hromadná nehoda na dálnici D1.
Dálnice u Humpolce zažila den zkázy

Co se stalo 20. března 2008:

  •  dopoledne začalo hustě sněžit
  •  auta včetně kamionů a autobusů po mnoha nehodách na 11 hodin zablokovala dálnici D1 mezi 90. a 140. kilometrem
  • 30 lidí bylo zraněných, tři z nich těžce, škoda se vyšplhala na téměř třicet milionů korun
  •  policisté nakonec událost vyhodnotili jako 93 dopravních nehod, ve kterých bylo poškozených 231 aut