Proti roku 2010 se počet kontrol díky speciálnímu týmu zvýšil více než třikrát. Policisté letos chtějí častěji vážit kamiony a zřídit další kontrolní stanoviště. „Rozbor nehodovosti v roce 2010 ukázal, že přibližně u poloviny nehod figurovali řidiči nákladních aut,“ zdůvodnil komisař dopravní policie Peter Halán vznik speciálního týmu, v němž pracuje v sedmi skupinách 25 policistů.

Loni mimo běžných kontrol uskutečnili policisté také 379 vážení nákladních vozů, což je podle Halána vzhledem k intenzitě dopravy nedostačující. Policisté zatím nemají vlastní váhy, při kontrolách musejí spolupracovat s mobilními jednotkami Centra služeb pro silniční dopravu. „Chceme koupit minimálně dvě přenosné váhy a počet měření násobně zvýšit,“ uvedl komisař.

Jedna váha podle policistů stojí kolem 250 tisíc korun. Na jejich pořízení by měl přispět Kraj Vysočina. „Kraj tím přispěje ke zvýšení bezpečnosti i k ochraně svých investic. Jeden přetížený kamion totiž může na komunikaci způsobit stejnou škodu jako tisíce osobních vozidel,“ řekl Halán. Od roku 2007 podle něj kraj investoval do oprav a modernizace silnic kolem 5,5 miliardy.

Policisté využívají ke kontrolám na území kraje 15 provizorních stanovišť, které však často nemají potřebné parametry. Jsou třeba v obcích, kde nelze kontrolovat přepravu nebezpečných látek. V budoucnu by proto měla vzniknout síť sedmi až deseti stálých kontrolních stanovišť.

ČTK