Megaupload se nyní stal symbolem zla. Krom legálního obsahu totiž uchovával i kopírované filmy, hudbu, počítačový software a hry a právě kvůli tomu „nehorázně bohatý“ Dotcom sedí ve vazbě a nehorázně závadný Megaupload už několik týdnů stojí.

Svět a především američtí státní zástupci by chtěli věřit, že s Dotcomovým odsouzením a zánikem Megauploadu se zmírní chtíč člověka vlastnit data, za která nemusí platit. Ve skutečnosti se však společnost problému softwarového pirátství jen lehounce dotkne. Kopírování se jako internetový problém totiž nedá odbourat soudem s obézním miliardářem. Žádný soudce nevyřeší problematiku sdílení dat. Pustil by se totiž do křížku s podstatou informační svobody.

Dotcomovi žalobci by naopak měli vzít v úvahu, že pokud jsou vydavatelské firmy schopny vyčíslovat údajné škody na jejich byznysu vlivem pirátství, lze stejným způsobem přemýšlet také o jeho blahodárném vlivu. Například na ceny originální hudby a filmu, z nichž dnes musejí mít koncoví spotřebitelé skutečnou radost. Podle mnohých názorů získal mediální byznys tu správnou konkurenci právě díky pirátství.

Nelegální sdílení dat se v konzumní společnosti významově vyvinulo a dnes na něj není pohlíženo stoprocentně negativně. Nejen proto, že osmdesáti procentům populace stéká máslo po čele, ale i z toho důvodu, že se pro mnohé menší firmy, zejména ty nezávislé, stalo paradoxně vítanou součástí marketingu. Je to případ finského Rovio Mobile, podepsaného pod hrou Angry Birds, kterou dnes hraje neuvěřitelná půlmiliarda lidí. Rovio si chladnokrevně uvědomuje, že vydělává díky fanouškovské šeptandě a taktéž ví, z čeho taková věc vzniká – ze sdílení dat. A především těch nelegálních. Rovio tedy proti pirátství nevystupuje, ačkoliv na něj například v Asii silně trpí. Tuny merchandisingových předmětů tam nemají licenci. Avšak desítky milionů Číňanů hrají Angry Birds a to je nejdůležitější. Konzumují jejich reklamu. Jsou to hodní piráti. Fanoušci, co kradou jenom zdánlivě…