Předchozí
1 z 6
Další

V Otevřmysli jsem nadmíru spokojená, říká Ilona

Ilona Jonášová žije s manželem a dvěma dětmi ve věku sedm a devět let na ranči v Markvarticích na Třebíčsku. „Pracuji v základní škole Otevřmysl v Třebíči. Působím jako druhý pedagog ve 2.třídě, kde jsem k dispozici chlapci s Aspergerovým syndromem a dále učím hudební, výtvarnou a tělesnou výchovu,“ říká o sobě.

Ilona Jonášová žije s manželem a dvěma dětmi ve věku sedm a devět let na ranči v Markvarticích na Třebíčsku. „Pracuji v základní škole Otevřmysl v Třebíči. Působím jako druhý pedagog ve 2.třídě, kde jsem k dispozici chlapci s Aspergerovým syndromem a dále

 „Co mě baví na mé práci? Různorodost i změny. Jsem v kontaktu s dětmi, které jsou samy o sobě radostné a upřímné. To, co dělám, dává smysl. Líbí se mi svoboda v učení, úžasný, podobně smýšlející, chápající a podporující kolektiv,“ vypočítává.

2. „Co mě baví na mé práci? Různorodost i změny. Jsem v kontaktu s dětmi, které jsou samy o sobě radostné a upřímné. To, co dělám, dává smysl. Líbí se mi svoboda v učení, úžasný, podobně smýšlející, chápající a podporující kolektiv,“ vypočítává.Foto: Arch

Chlapec, kterého má na starosti, se jmenuje Ondra. „Mám ráda jeho přirozenost, radost z práce a učení. Líbí se mi jeho hravost, vtipkování a spolupráce. Nejvíc mě těší, že začal do školy chodit rád. Baví mě ho pozorovat, vnímat jeho způsob myšlení, naslouchat mu a přizpůsobovat mu práci na míru. Učí nás to navzájem.“

3. Chlapec, kterého má na starosti, se jmenuje Ondra. „Mám ráda jeho přirozenost, radost z práce a učení. Líbí se mi jeho hravost, vtipkování a spolupráce. Nejvíc mě těší, že začal do školy chodit rád. Baví mě ho pozorovat, vnímat jeho způsob myšlení, nas

Díky svému intelektu dokáže malý Ondřej komunikovat s dospělými lépe než se svými vrstevníky, k nimž si hůř hledá cestu. „Je si vědom pravidel, která jsou třeba respektovat a oceňuji způsob, jakým je dokáže někdy velmi striktně dodržovat. Jde o obrovský posun od doby, kdy k nám přišel. Tehdy nechtěl ani překročit práh, natož spolupracovat.“

4. Díky svému intelektu dokáže malý Ondřej komunikovat s dospělými lépe než se svými vrstevníky, k nimž si hůř hledá cestu. „Je si vědom pravidel, která jsou třeba respektovat a oceňuji způsob, jakým je dokáže někdy velmi striktně dodržovat. Jde o obrovsk

Za vším stojí prostředí školy, která je detašovaným pracovištěm ZŠ a MŠ Kojetice. Vyučuje se na principech vytvořených izraelským psychologem Reuvenem Feuersteinem. Škola se drží osnov, učitelé však nemají svázané ruce v metodě učení. „Důležité jsou souvislosti, aby děti rozuměly, co se učí, proč se učí a kde to využijí. Neznámkujeme, máme slovní hodnocení, nemáme zvonění, přestávky děláme podle potřeby,“ říká Ilona.

5. Za vším stojí prostředí školy, která je detašovaným pracovištěm ZŠ a MŠ Kojetice. Vyučuje se na principech vytvořených izraelským psychologem Reuvenem Feuersteinem. Škola se drží osnov, učitelé však nemají svázané ruce v metodě učení. „Důležité jsou so

Doma v Markvarticích mají Jonášovi dva koně, osla, pasteveckého psa a psího křížence, zachráněného z nevhodných podmínek. „Jinak jsme taková temperamentní rodina. Máme rádi zvířata, přírodu, sport, hudbu, umění a cestování, procházky se psy nebo koníky do přírody. V létě jezdíme na kolech, k moři, navštěvujeme přátele. „A teď se nejvíc těším na jaro, na delší dny a víc slunce a světla, protože se dá víc být venku.“

6. Doma v Markvarticích mají Jonášovi dva koně, osla, pasteveckého psa a psího křížence, zachráněného z nevhodných podmínek. „Jinak jsme taková temperamentní rodina. Máme rádi zvířata, přírodu, sport, hudbu, umění a cestování, procházky se psy nebo koníky