Předchozí
1 z 5
Další

FOTO 1 Foto: archiv Petra HelešiceZdroj: archiv Petra Helešice

Za šestadvacet let života stihl opravdu hodně a zrovna v současnosti, v době nouzového stavu, se rozhodně nenudí. Vlastně bych si potřeboval pořádně zasportovat, stíhám však maximálně procházky s přítelkyní. Bez pečlivě sestaveného kalendáře bych byl ztracený. Ve všedních dnech distančně učím žáky maturitních oborů, i učně z řad kuchařů, ošetřovatelů i opravářů. Odpoledne většinou řeším své online studium na univerzitě. Po příštím semestru bych chtěl na Přírodovědecké fakultě úspěšně dokončit matematiku a informatiku se specializací na učitelství.

FOTO 2 Foto: archiv Petra HelešiceZdroj: archiv Petra Helešice

Právě to, že je sám učitel i student mu nabídlo zajímavý vhled do toho, jak kde funguje distanční výuka. Někde chtějí víc on-line hodin, jinde zadávají víc domácí práce.  A další to mají půl na půl. Liší se i internetová prostředí, kde se na dálku setkávají. Neexistuje univerzální přístup.

FOTO 3 Foto: archiv Petra HelešiceZdroj: archiv Petra Helešice

Už od září jsem se začal připravovat na možnost znovu uzavření škol. Se studenty jsem proto natrénoval, jak se bez problémů propojit na dálku přes aplikace. Nacvičili jsme i jak komunikovat ve virtuálním prostředí, aby nehrozilo, že to někdo nezvládne a nebude na hodiny chodit.

FOTO 4 Foto: archiv Petra HelešiceZdroj: archiv Petra Helešice

Tím, že hodiny probíhají přes počítač, změnila se i psychologie hodin. Ve škole vysvětlím látku, pak vidím udivené pohledy proti sobě, tak se zeptám, kdo rozumí. Přihlásí se tři lidi. Zeptám se, kdo nerozumí - nepřihlásí se nikdo. Proto položím otázku, kdo se bojí přiznat, že nerozumí a zareaguje pár jedinců. Na základě určité atmosféry začnou komunikovat, co jim není jasné a já můžu cíleně dovysvětlit.

FOTO 5 Foto: archiv Petra HelešiceZdroj: archiv Petra Helešice

V distanční výuce funguje vzdělávání trochu jinak. Vysvětluju a vysvětluju. Pak se do mikrofonu do éteru zeptám, kdo rozumí a rozhostí se půlminutové ticho. Z toho plyne, že moje příprava výuky na dálku musí být mnohem důkladnější, trvá tak logicky déle. Výklad musí být jasný a přehledný, pokud chci, aby žáci u počítačů matematiku dobře zvládali