Za doprovodu Moravské filharmonie Olomouc, kterou řídí Leoš Svárovský, zazpívá Radka Fišarová. Na programu jsou slavné písně Edith Piaf, Charlese Aznavoura a Mireille Mathieu. Deník se zpěvačky zeptal na vztah k francouzskému šansonu i na plány do budoucna.


V jednom rozhovoru jste uvedla, že si francouzská hudba našla vás. Jednalo se o taneční představení Edith Piaf – vrabčák z předměstí …


Letos je to neuvěřitelných deset let od premiéry „vrabčáka“. Nabídku jsem bez váhání vzala, aniž bych, popravdě řečeno, Edith Piaf znala. Na první poslech se mi Edith vůbec nelíbila a říkala jsem si, že se s jejím repertoárem nikdy neztotožním! Ale pak jsem se začetla do jejího života a to byl první moment, který mě k ní přitáhl. Také jsem zjistila, že jsme s Edith Piaf narozeny ve stejný den! To mi přišlo symbolické.


Projekt Paris, Paris…, který jste přivezla na festival Petra Dvorského, by bez představení Edith Piaf asi nikdy nevznikl? Jak k němu vlastně došlo?


V roce 2007 mě oslovil ředitel Filharmonie Hradec Králové ke spolupráci v rámci koncertního cyklu FHK Mezi proudy. S mojí tehdejší manažerkou Danielou Gadasovou jsme už pár let měly přání zrealizovat šansonový koncert s filharmonií. Koncerty s FHK, které proběhly v sále hradecké Filharmonie a ve Velké Synagoze v Plzni, byly takovým mým splněným snem. Zároveň se díky těmto koncertům zrodil program Paris, Paris…, který se pak rozběhl do světa.


Co teď připravujete? Muzikál nebo podobný projekt jako Paris, Paris…?


Vlastně obojí. Tedy ze světa muzikálu bych se měla objevit v novém rock’n‘rollovém hudebním představení divadla Broadway v Praze. Za sebe a mé muzikanty chystáme koncerty Malá pocta velké Edith s dívčím houslovým triem Inflagranti. Kromě toho jsem letos již poněkolikáté lektorkou zpěvu na letních workshopech Pro-Art v Brně a v Praze.

TOMÁŠ KUČERA
LENKA NOVOTNÁ