„Říkali jsme si, že nám chybí setkávání ochotníků," vysvětlil vznik festivalu principál souboru Ampulka Michal Lukáč.

Diváci měli během odpoledne a večera možnost vidět hned čtyři různá představení. Domácí ampuláci zahráli pohádku Čertův mlýn.

Ledečtí Mimochodem předvedli svižnou konverzační vztahovou komedii Když se zhasne. Divadelní soubor Bezchibi také vsadil na komedii. Jejich jadrná hra Sex, čachry a kultura pro všechny ukazovala zákulisí televizní zábavy, kde vše podléhá boji o diváka. A v tomto boji je dovoleno vše.

Po půl jedenácté hodině večer usedl na pódium kytarový mág Igor Ochepovsky a sdělil publiku: „Dámy a pánové, tohle je čistá improvizace. Nic není připraveného. Všechno vzniká na pódiu."

V té chvíli se v hledišti začal ozývat zvuk šoupajících nohou a další dva členové seskupení Impra Hany Firla a Ondřej Král doslova v transu mířili na pódium.

Už nástup trojice studentů před diváky dával jasně tušit, že půjde o zcela něco jiného, než je improvizace známá z televizní show Partička. V televizní improvizaci vzniká smích nejčastěji při neúspěšném hádání Richarda Genzera, tedy jakoby z určité nedokonalosti.

V podání Impry naopak diváci reagují spíše na to, co zmíněné trio dokáže. Ať už je to nečekaná asociace, zpěv či interakce s publikem. A reakcí nemusí být vždy jen smích. Trojice dokáže na pódiu ztvárnit i vážná témata.

Jejich projev na pódiu se může skládat z mluveného slova, zpěvu, výrazového tance či čehokoli, co je napadne. „Nyní jste mohli vidět, co se nám kolem jedenácté hodiny motá v hlavě," řekl Ondřej Král po několikaminutovém němém úvodu.

„Nic si dopředu nepřipravujeme. Na pódium musíme jít s čistou hlavou. Nezkoušíme. Pokud máme pocit, že jsme dlouho nehráli, tak sezveme pár lidí a zahrajeme jim," vysvětlil Hanny Firla.