Ve Veletržním paláci otevře v polovině března výstavu Poetry Passage#5, která ukazuje paralely mezi Ladislavem Novákem coby vizuálním umělcem a básníkem a performerem francouzsko-anglického původu Henrim Chopinem (1922 – 2008). Tito dva umělci se znali a při několika příležitostech spolupracovali; Novák například přispíval do literární revue OU, kterou Chopin vydával v letech 1964 až 1974. OU tvořila mimořádná kombinace konkrétní poezie, provolání, artefaktů a nahrávek s díly mnoha nejvýznamnějších autorů elektro-akustické poezie té doby. Na jejích stránkách publikovaly osobnosti spojované s dadaismem, surrealismem, lettrismem, hnutím Fluxus, beatniky a konkrétní poezií.

Novák se stal průkopníkem zvukové poezie, kterou nahrával už v padesátých letech. S Jiřím Kolářem a Josefem Hiršalem založil první český spolek experimentální poezie. Vytvořil řadu zvukových kompozic, jimiž si zajistil přední místo mezi fónickými básníky. V oblasti výtvarného umění vymyslel dvě originální techniky: alchymáž (vymývání reprodukcí chemickými rozpouštědly) a froasáž (pracující se sklady nahodile zmuchlaného papíru). Od roku 1979, kdy mu komunistické Československo zakázalo vystavovat a publikovat na domácí půdě, získával umělecké renomé v zahraničí. Výstava Poetry Passage#5, jejíž název je inspirován jednou z Chopinových strojopisných básní, potrvá ve Veletržním paláci do 10. září tohoto roku.

Ladislav Novák je aktuálně zastoupen i na výstavě českého a slovenského umění šedesátých let v Museu Kampa. Návštěvníci dostávají unikátní příležitost zhlédnout na jednom místě více než 200 exponátů osmdesáti šesti autorů. Mezi jinými dnes již legendárního Václava Boštíka, Jiřího Koláře, Mikuláše Medka nebo Adrieny Šimotové. „Výstava představuje část sbírky moderního umění Medy Mládkové z počátku šedesátých let, tedy z doby, kdy paní Mládková do tehdejšího Československa jezdila a setkávala se v ateliérech s umělci, které začala záhy podporovat. Šlo o tvůrce režimem neuznané a nucené tvořit v ústraní, jen s omezenými prostředky,“ popsal předseda správní rady Jiří Pospíšil. Meda Mládková byla přímou účastnicí šedesátých let a osobně se znala s většinou výtvarníků, které výstava představuje. Výstava v Museu Kampa nazvaná Příliš mnoho zubů potrvá do 23. dubna.

Na přelom ledna a února mohli příznivci výtvarného umění Novákovo dílo vidět i v Galerii Moderna na výstavě Pomíjivost snů. Výstava byla holdem surrealismu a třebíčský tvůrce se zde octil ve společnosti Josefa Šímy, Jindřicha Štyrského, Toyen a dalších známých umělců.