Včerejší večer v třebíčském Národním domě patřil dalšímu představení Festivalu divadla 2-3-4 herců, Magickému pianu Alessandra Baricca, které s názvem Novecento nastudovala s Davidem Prachařem a Emilem Viklickým známá režisérka Lucie Bělohradská, a které do Třebíče přivezla pražská

Agentura Harlekýn s Divadlem Viola Praha. Obrovskému příběhu geniálního klavíristy s prazvláštním jménem Danny Boodmene T. D. Lemon Novecento s ‚plaváčkovským‘ osudem sice předcházely nejlepší reference, umocněné skutečností, že David Prachař získal za roli Novecenta prestižní cenu Thálie za rok 2006. Skutečnost pak předčila očekávané!

David Prachař se představil jako herec velkého srdce, který se v roli rozdává velkými díly. Kdesi se k n vyjádřil takto: „Je málo takových textů, po jejichž přečtení usoudíte, že vaše přítomnost je zbytečná. Případně můžete jen doufat, že textu posloužíte jako pokorný vypravěč.“ Prachař neposloužil. Prachař je nejen pokorným, ale také velkým vypravěčem! Oběma písmenům V pak zřejmě přísluší být velkými.

Jestliže pak David Prachař předal bezezbytku příběh geniálního klavíristy, Emil Viklický mu dodal atmosféru. Divák snad uvěřil i tomu, že od pekelně rozpálených strun jeho piana lze skutečně zapálit cigaretu! Jeviště, jež posloužilo jako paluba lodi Virginien, z níž někdejší odloženec Novecento nikdy nevystoupil, tak poskytlo divákovi pocit, že se plaví mezi Evropou a Amerikou s sebou. S Novecentem, chlapcem, který se naučil hrát na piano tak, „že i Bůh tančil, pokud se nikdo nedíval…“.