Registrovala jsem třiaosmdesátiletou matku do centrálního systému hned první den spuštění a během pár dní ulovila i termín na 15.února.  Byla jsem spokojená, že mám hotovo, a vymazala si pin2. Pak se začaly objevovat zprávy, že dodávky vakcín váznou. Co teď, jak spravovat rezervaci bez pin2? Tak dotaz na help linku CRS, protože tento problém ve FAQ nebyl. Každý primitivní e-shop má tlačítko zapomenuté heslo, tady nic. Následovaly tři týdny čekání. Pak nic neříkající odpověď ve stylu "děkujeme za vaše připomínky,  vše vyřešeno". Přitom jsem se nic nedozvěděla. Bouchly mi saze a napsala jim, jestli  si dělají z lidí legraci, a závěrem jim popřála hodně medailí za takto vynikající práci. No a další den mi už někdo odpověděl konkrétně. A vysvětlil,  že nevěděli, jestli tazatelé na svém dotazu stále trvají, tak poslali ten první blábol hromadně. 


Nicméně vakcinace proběhla naštěstí  podle původní objednávky a další termín podle kartičky ze Zdravotního ústavu bude 15.března.  Překvapivě v neděli 7. března došel mail z Reservaticu, že očkování proběhne 8. března v 7:40. Tak co platí? Naštěstí vedoucí  oddělení očkování ZÚ měla na webu i mobil. Stačila jedna SMS s dotazem a obratem dorazila odpověď,  že platí 15 března na kartičce, protože ten skvělý systém zná jen interval mezi dávkami 3 týdny,  ale Moderna má 4.

Shrnutí pro všechny, co problém registrace pro své blízké řeší:

1) člověk si má schovat nějaký pin2, který se tváří jako jednorázově přidělené přístupové heslo, aniž by na to byl srozumitelně upozorněný a dalo se to jakkoli napravit (od té doby byl ale zřejmě systém předělán jinak, pin2 chodí až podle kapacity, ne jako předtím - to byl pin2 hned a boj o termín)
2) na help lince vám neodpoví vůbec,  nebo až se pořádně naštvete
3) v country for the future, v 21.století,  mají pravdu papírové kartičky a ne počítačový systém zralý na státní vyznamenání 
4) tento systém nutně vykazuje hausnumera, protože blokuje termín očkování někomu, kdo na něj fyzicky nemá přijít, ale senior přijde, až termín v počítači bude mít zřejmě někdo jiný  - logické, že?

A tak je to u nás se vším…

HELENA ŠENKEŘÍKOVÁ

Pokud je i pro vás systém nepochopitelný a zažili jste spoustu zbytečné byrokracie, pište na redakční e-mailovo adresu nebo pošlete vaše postřehy prostřednictvím webové rubriky "čtenář reportér".