Zatímco řada kamenných obchodů kvůli pandemii koronaviru a s ní souvisejícími lockdowny v posledních dvou letech strádala, internetoví prodejci zaznamenávali jeden rekord za druhým.
Loni u nich zákazníci utratili 223 miliard korun, vyplývá z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sdružuje více než šest stovek firem a odborníků z oblasti elektronického obchodu. Ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 se jedná o nárůst tržeb o 44 procent.

„Elektronický obchod zjevně patří mezi odvětví, která během pandemie koronaviru uspěla. Díky flexibilitě a touze vyjít zákazníkům vstříc se obchodníkům podařilo zajistit i v nejvypjatějších momentech velmi dobrý servis,“ hodnotí loňský rok Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Co se českým zákazníků na nakupování on-line líbí? Jako hlavní výhodu proti klasickým kamenným obchodům udávají úsporu času, výhodnější ceny či možnost objednat si zboží kdykoli.
Nejčastěji si Češi u internetových prodejců objednávají elektroniku, ale v poslední době si stále častěji nechávají dovážet i jídlo.

Postupně začali zákazníci důvěřovat platbám kartami přes internet – jako nejčastější způsob úhrady zboží je uvedlo 47 procent klientů e-shopů. Následoval bankovní převod a platba na dobírku při převzetí zboží – ať už kartou, či v hotovosti.
Za poslední rok se českým zákazníkům rozšířila i nabídka samotných internetových obchodů. Loni podle dat srovnavače cen Heureka fungovalo v zemi skoro 51 tisíc e-shopů, o patnáct stovek víc než v roce 2020.
Nákupní týden.Nákupní týden Deníku se koná od 14. do 20. března 2022
Máte obchod nebo e-shop, zajímavý produkt nebo službu? Staňte se součástí Nákupního týdne Deníku. Obraťte se na manažerku projektu Martinu Bernardovou (martina.bernardova@vlmedia.cz, 775 422 102), která vám se vším pomůže. Další informace pak najdete na webu nakupy.denik.cz.