Naposledy se Mitsubishi Colt prodávalo v Evropě mezi lety 2004 a 2014 a tehdy nebylo úplně neúspěšné. Za těch 10 let si evropští zákazníci koupili lehce přes 400 000 malých hatchbacků. Návrat tohoto jména do segmentu se tedy zdá celkem logický, leč kdo se těší na úplně nový svébytný model, bude možná trochu zklamán.

Posledním novým vozem, který Mitsubishi pro evropský trh představilo, byla v září minulého roku nová generace Mitsubishi ASX. A jednalo se o Renault Captur v Mitsubishi „hávu“. Nejde vůbec o nic divného – koneckonců to, čemu se v angličtině říká „badge engineering“ je celkem běžnou praxí. Automobilky se spojují, aby přivedly na svět jedno auto za jedny náklady na vývoj, ale prodávané jako několik modelů několika značek.

Mitsubishi ASXMitsubishi ASX je přeznačkovaným Renaultem CapturZdroj: Se svolením Mitsubishi

V tomto případě se jedná o alianci modelů Renault-Nissan-Mitsubishi a nový Colt bude podle tiskové zprávy stát na platformě CMF-B. Ta podpírá mimo jiné současné Clio a vzhledem k tomu, že ASX je vlastně přeznačkovaný Captur, lze si celkem bez problému dovodit, že Colt bude až na detaily totožný právě s Cliem.

Odpovídá tomu i odhalená nabídka motorů, byť Colt nabídne i nejzákladnější variantu tříválce, která se v Cliu na našem trhu ani neprodává. Jde o atmosferické provedení litrového motoru, nabízející velmi úsporných 67 koní. Podle volby tohoto motoru lze očekávat, že se Mitsubishi chystá lákat zákazníky na nízkou základní cenu.

Reálně prodávanější bude ale střední motor z nabídky – taktéž litr, ale tentokrát už s přeplňováním. Se shodným výkonem 91 koní ho nabízí pro Clio i české zastoupení Renaultu.

Renault ClioSoučasná generace Renaultu ClioZdroj: Se svolením Renault

Vrcholem nabídky pak bude (stejně jako u Clia) hybridní pohon, kombinující zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru se dvěma elektromotory a automatickou vícerežimovou převodovkou. Ten nabídne 145 koní.

Po odhalení, naplánovaném na 8. června, půjde nový Colt do prodeje od podzimu letošního roku. Ve výbavě nabídne moderní technologie a bezpečnostní systémy, poplatné alianční platformě. Výroba bude probíhat přímo v továrně Renaultu, konkrétně v tureckém závodě Bursa.