Patnáct metrů čtverečních
Každý zákazník v obchodě má mít kolem sebe patnáct metrů čtverečních. Tedy tři krát pět metrů. Obchodníci si stěžují: Zisky se sníží. Budou fronty. Ve frontách se budou lidé mačkat. Kdo to všechno má kontrolovat?
Všechny stesky mají rozumné jádro. Podívejme se všem na věc z druhé strany.
Těch patnáct metrů čtverečních je šance pro otevření dalších obchodů.
Ti, kteří prodávají potraviny a další nezbytné věci a mohou mít otevřeno, teď skousnou těžkost.
Těm, kteří musí mít zavřeno a pomalu propadají do nouze, však svítá šance. Pokud dodržíme hygienické rozestupy, ostatně běžné v jiných vyspělých zemích, budeme brzy otevírat.
Zbrzdění a zastavení epidemie, která už zabila tisíce lidí, je úkol číslo jedna. Úkol číslo dvě je rozjet ekonomiku. Patnáct metrů čtverečních je vcelku chytrý způsob, jak oboje spojit.