VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třebíčští radní omezí reklamu na sportovištích

Třebíč /ANKETA/ - Sponzory třebíčského sportu čeká omezení reklamy. Na neposlušné provozovatele stadionů, kteří jim šli na ruku, pořídila radnice nové a účinné kladivo. Jsou to zásady pro vyvěšování plošné reklamy v městských sportovištích. Radní si vymínili právo schvalovat i přechodné názvy stadionů. Město s regulací přispěchalo dva měsíce poté, co zimní stadion dostal přízvisko Mann+Hummel Arena.

27.4.2009 8
SDÍLEJ:

Zimní stadion v Třebíči.Foto: Mann+Hummel

„Co když jsem podnikatel, své miliony jsem řádně vydělal a zdanil a něco z nich jsem přispěl na sport? Tak si na stadion budu chtít vystrčit ceduli. Jenže radní mi to nepovolí, protože jim třeba já osobně budu smrdět,“ vyjádřil se Petr Sobotka. Jako místní občan sleduje dění ve městě. Jsou prý za tím lidské a politické vztahy na radnici.


Žádné výjimky


„Platí to obecně pro všechny partnery jednotlivých sportů v rámci jednotlivých sportovišť,“ uvedl starosta Ivo Uher.


Sešněrování reklamy se týká nejen zimního stadionu, ale také atletického stadionu TJ Spartak v ulici Manželů Curieových a haly TJ Třebíč ve Fügnerově ulici. Neuniknou ani další sportoviště v majetku města – bazény Laguna a Polanka. Nová regulace platí pro vnitřek i vnějšek budov. O cedulích a transparentech si už nebudou rozhodovat nájemci či provozovatelé, ale radní. Postupovat budou případ od případu – někomu reklamu schválí, někomu třeba ne. Papírová agenda na radnici tak naroste o desítky nových smluv ročně.


„Podivuji se nad tím, že rada města má čas schvalovat každou reklamu. Je hodně důležitějších věcí k řešení,“ řekl Daneš Burket, zastupitel a předseda hokejového klubu SK Horácká Slavia.


Rada města si od zavedení zásad pro vyvěšování plošných reklam slibuje pořádek a přehled. Při kontrole prý městský úřad zjistil, že smlouvy o umístění reklamy jsou často propadlé, jiné tabule zase visí bez smlouvy, další nepřináší žádné peníze. „Nájemci postupují při vyvěšování reklam nejednotně, chaoticky a mnohdy nevysvětlitelně,“ informovala mluvčí radnice Irena Syrová.


Dozor musí být


Nutnost zásahu vysvětlil starosta Uher: „Město má oprávněný zájem dohlížet, jestli hospodaření subjektů probíhá podle nějakých pravidel, nebo nikoliv. Město chce mít ve svých sportovištích určitý pořádek, jestli fungují nějaké smlouvy, nebo je to „šedá“ ekonomika. Je to snaha o určitou kontrolu ze strany města.“ Starosta nevyloučil do budoucna ani regulaci reklamy v kulturních zařízeních.


Regulace se vztahuje na tabule a transparenty, které jsou umístěné na zdech, zábradlích nebo mantinelech sportovišť dlouhodobě. Problém může nastat, když firma zasponzoruje jediný zápas či turnaj. Pokud si bude chtít na pár hodin vystavit svoje logo, bude muset sepsat smlouvu. Jsou i případy, kdy utkání organizuje subjekt z jiného města.


„Ti, co mají reklamu vyvěšenou, mají smlouvy. Jednorázové akce si řeší oddíly samy,“ popsal zavedenou praxi Viktor Jeřábek z TJ Spartak Třebíč. Jednota provozuje atletický stadion.

Hlasujte v anketě v pravo nahoře.

Diskutovat můžete pod článkem.

Autor: Ivan Přibík

Co si myslíte o novém počinu radnice, který se týká vyvěšování reklamy na sportovištích?

Jsem pro.

20 %

Nelíbi se mi to.

77 %

Je mi to jedno.

3 %

Hlasovalo: 70

Anketa byla ukončena

27.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační snímek

Šikula srazil rozhodčího, přijela i policie

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Opilý muž prořízl pneumatiku u auta

Třebíč - Proříznutá pneumatika a poškozená poštovní schránka zůstaly po nezvané návštěvě v neděli večer u jednoho z domů na Nových Dvorech v Třebíči.

Detaily jaderné elektrárny si nově může kdokoli prohlédnout ve 3D aplikaci

Dukovany - Díky nové aplikaci „Jaderné elektrárny 3D“ teď může kdokoliv vyrazit do jaderky na prohlídku nejzajímavějších částí.

Dobrovolníci nasbírali patnáct pytlů nepořádku za dvě hodiny

Třebíč – Téměř třicet dobrovolníků využilo krásného sobotního počasí a vyrazila do údolí mezi MŠ Dukovanská a prodejnou Albert v Třebíči. V rámci celorepublikového projektu 72 hodin, který pořádá Česká rada dětí a mládeže, se rozhodli tomuto krásnému kousku města pomoci a vyčistit ho od nepořádku.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení