Nové značení přispěje k lepší orientaci tuzemských i zahraničních turistů ve městě, jehož památky jsou zapsány na seznam UNESCO. 

Nové značky nahrazují původní, které ve městě sloužily k orientaci turistů přibližně deset let. "Značky jsou repasované, původní cedule jsou polepeny reflexní fólií, vizuálně jsou modernější. Na černém podkladu jsou názvy turistických cílů v češtině a angličtině, písmo odpovídá aktuálně používanému městskému grafickému manuálu, nápis doplňuje malý piktogram," popsal mluvčí radnice Ivan Přibík.

Náklady na pořízení nového značení dosáhly přibližně 180.000 korun. Značek bude na sloupcích celkem 111, jejich počet byl proti původnímu stavu zredukovámn téměř na polovinu. Upozorňují nejen na hlavní turistické cíle ve městě, ale nasměrují turisty také například na autobusové a vlakové nádraží, městskou věž, zimní stadion či Divadlo Pasáž.

Popularita třebíčských památek zapsaných na seznam UNESCO se každoročně zvyšuje. Nejvíce se loni zlepšila návštěvnost baziliky svatého Prokopa, početnější davy než o rok dříve mířily také do židovské čtvrti. Informačními centry ve městě loni prošlo celkem přes 113.000 lidí, což je o 11 procent víc než v roce 2012.