VYBERTE SI REGION

Texaská limuzína Suburban budí respekt

Třebíčsko - Že Američané mají rádi velká auta, to jsme si na těchto stránkách již řekli. K nákladním pick-upům a obřím SUV se dnes Američané uchylují zejména z důvodu absence dostatečného pohodlí v osobních vozech. Existuje však jeden americký stát, kde se vozy této kategorie těšily oblibě co je svět světem. Tím státem je Texas.

28.2.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
Suburban GMC zvaný „texaská limuzína“.

Suburban GMC zvaný „texaská limuzína“.Foto: Jan Kotlík

Země posetá rozsáhlými ranči s pasoucím se dlouhorohým skotem nebo se siluetami těžebních věží na ropných polích. Země, kde je velký vůz podmínkou. Proč? Protože cesta z ranče do vzdáleného města na nákup znamená odvézt zásoby na jeden nebo i několik týdnů.

A právě zde je oblíbený doslova obří kombík, obecně přezdívaný „texaská limuzína". Tím vozem je Chevrolet/GMC Suburban z koncernu General Motors. Ačkoliv jsme tentokrát museli až na samou hranici třebíčského okresu, určitě toto setkání stálo za to. Představovaný Suburban nese domovskou značku GMC. Byl vyroben v roce 1986, to znamená, že se jedná o jeho sedmou generaci, která se také pyšnila největšími rozměry karoserie. Šířka přes dva metry a délka krásných pět a půl metrů (a ještě nějaký ten centimetr navíc) opravdu budí respekt.

Zvláštností a trochu raritou je použitý motor. Ten sloužil například i ve vojenském Hummeru. Jedná se o vidlicový osmiválec 6.2 litru nesoucí název Detroit Diesel. Ano, tahle americká „véosmička" se opravdu „krmí" naftou! Motor byl vyvinut počátkem osmdesátých let zejména se zaměřením na úspornost, a také tak, aby mohl být do trucků montován namísto benzinového V8 bez úprav uchycení na rámu karoserií. Jelikož se jedná o diesel s atmosférickým plněním, tedy bez turba, nelze od něj samozřejmě očekávat žádné oslnivé jízdní výkony.

To platí dvojnásob u tak těžkého vozu, jako je Suburban. Ale tato texaská limuzína není určena pro „trhání" asfaltu. Především má za úkol v nadměrném pohodlí a prostoru přepravit svoji posádku z bodu A do bodu B. A nutno říci, že velice stylově.

Suburban sedmé generace totiž patří k těm nejpřitažlivějším. Jeho karoserie snoubí brutální tvary tohoto opravdu velkého vozu s křivkami klasických amerických aut. Praktičnost a využitelnost obrovského prostoru doplňují páté dvoukřídlé dveře a zavazadlový prostor o rozměrech domácího letiště v našich ložnicích. Na palubě tohoto texaského korábu silnic si opravdu užijete každý kilometr. A nezáleží už na tom, jestli plujete po širokých silnicích státu osamělé hvězdy nebo po třebíčských okrskách.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

28.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Horácká Slavia Třebíč.

Sobotka věří v brzký návrat Erata

Karel Říha, Ctidružice, 6. ledna 2017, 4150 g, 54 cm.
11

Podívejte se na miminka narozená v lednu v třebíčské porodnici

V Třebíčském kotlíku uvaří skvělou hudbu, ale i dobrou zábavu

Třebíč - Vystoupení čtyř kapel, promítání fotografií, výstavka, dobrá zábava, legrace i nějaké to příjemné překvapení. Na to všechno se mohou těšit návštěvníci Třebíčského kotlíku, který se v pátek od 18 hodin uskuteční ve velkém sále Národního domu.

Tvoříme své hrdiny, umělce, politiky i tyrany

Každý má svůj podíl na vzniku, průběhu i výsledku životních situací, říká psycholožka Helena Šalátová. Na svých kurzech a v nově otevřené poradně radí lidem, jak „UVIDĚT" svůj život jako výsledek vlastní formy pozitivní, nebo destruktivní kreativity. Tedy jak tímto procesem sami sebe, své vztahy, práci a zdraví - to znamená svou životní cestu - poškozovali, nebo otevírali. Také jim ukazuje, jak si lze i proměňováním chyb otevřít novou perspektivu mířící k většímu úspěchu a k většímu hmotnému i duchovnímu bohatství.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies