Patří k nim třeba úsek mezi Třebíči a Velkým Meziříčím u Trnavy. „Už dávno se s tím mělo něco dělat. Je to tam katastrofální," míní Zdeněk Novotný z Třebíče. Podle vedoucího provozu třebíčské Krajské správy a údržby silnic Miroslava Černého se velká oprava blíží. „Dokončuje se dokumentace. Není to stoprocentní, ale v příštím roce by se mohlo opravovat," přislíbil. Podle něj by v roce 2017 mělo dojít také na rekonstrukci silnice mezi Rudíkovem a Oslavičkou, která je rovněž součástí spojení Třebíče s dálnicí D1.

Před dvěma roky se opravoval úsek mezi okresním městem a Vladislaví. Část silnice zůstala úzká. „Ta silnice mi přijde nebezpečná," upozornila Barbora Foltýnová z Vladislavi. Stavbaře při poslední opravě limitovala z jedné strany železnice, ze druhé svah. Podle Marie Tesařové z Ředitelství silnice a dálnic by tam měly být řidiči obezřetní. Pokud svou jízdu těsnějším podmínkám přizpůsobí, nebezpečí jim prý nehrozí. „Středová čára tam kvůli malé šířce vozovky být nemůže," dodala. Faktem je, že kamiony a autobusy se tam míjejí o centimetry, a to ještě musejí jet po krajnici.

Nebezpečná místa lze podle řidičů najít také přímo v Třebíči. Rizikové situace vznikají podle místního důchodce Josefa Kopečného v borovinském kopci. „Ve stoupání od autobusového nádraží se jezdí rychle a bezohledně a lidé se tam jen těžko dostávají na druhou stranu," popsal.

Brzy by naopak mělo být minulostí jedno z nejtragičtějších míst Vysočiny. Křižovatka Kasárna, kde se kříží státní silnice mezi Telčí a Třebíčí s trasou Jihlava Znojmo, se nyní mění na kruhový objezd. Než vznikne, projíždějí tudy řidiči zdlouhavě podle signalizace provizorních semaforů.