VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Z klaksonu se ozývá super rychlá kukačka

Okříšky – Dnes opět zavítáme do Ameriky šedesátých let minulého století a skočíme rovnýma nohama přímo doprostřed éry svalnatých vozů. O „muscle cars" jsme na těchto stránkách již psali a to především v souvislosti s vozy Dodge Charger a Challanger. Dnes se seznámíme s dalším výrobkem koncernu Chrysler, atakujícím řidiče prahnoucí po spoustě vzrušení, síly a černých čárách po pneumatikách na asfaltu táhnoucích se za jejich vozem při necitlivém polechtání plynového pedálu.

13.5.2016
SDÍLEJ:

Plymouth Road RunnerFoto: Jan Kotlík

 Připomeňme si, že podstatou muscle cars bylo umístění velkého a silného motoru do karoserie střední třídy. Pro udržení příznivé ceny byla tato auta v základních verzích bez jakékoliv nadbytečné výbavy, často i bez okrasných poklic kol a podobně. Cílem byla velká porce zábavy za malé peníze. Ale začněme z jiného konce. Jistě si všichni 
z nás vzpomenou na populární pohádkový seriál z dílny Warner Bros, ve kterém kreslený kojot neustále líčí různé pasti na superrychlou kukačku, která s oblibou běhá po silnicích Arizony. Můžete se spolehnout, že se nalíčené pasti nakonec vždy obrátí proti kojotovi a silniční kukačka, přezdívaná „road runner" (silniční běžec), pokaždé vyvázne. 
A právě po této super rychlé a nedostižné kukačce pojmenoval Plymouth svůj muscle car! Tak vznikl Plymouth Road Runner.

První generace se představila v roce 1968. Její karoserii zdobily kreslené karikatury kukačky a klakson byl naladěn tak, aby vydával charakteristický filmový kukaččí zvuk: „Beep beep!" A právě Road Runner této první generace opatruje Radek z Okříšek. Před léty 
k němu tento svalnatý Plymouth doputoval až ze slunné Floridy. Radek s ním následně objel několik srazů amerických automobilů a poté se rozhodl auto zrenovovat. Následovalo kompletní rozebrání celého vozu, který mimochodem změnil i barvu z fialové na jasně oranžovou.

Renovaci se vyhnul pouze původní nadupaný osmiválcový motor 440 Super Comando s objemem 7,2 litru a třírychlostní automatická převodovka Torque Flite. Zmíněný motor 440 Super Comando byl největším motorem, který Plymouth do Road Runnera nabízel. Přesto, že k úplnému cíli důkladné renovace chybí ještě pár drobností, si už teď Radek jízdu se svým muscle car náležitě užívá a po srazech sbírá různá ocenění a poháry. Dodejme jen, že zaslouženě!

Jan Kotlík

Autor: Redakce

13.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Houbaření v okolí Vojnova Městce.
11

Už rostou. Vysočina se stává rájem pro všechny houbaře

Ilustrační foto

Úvěrového podvodníka z Jihlavy poslal soud do vězení na šest let

Začíná čas václavek, rostou ke konci září

Vysočina – Houbaři už domů nosí také václavky, oblíbené houby se světlehnědými kloboučky, které si většina lidí spojuje právě s koncem září. Kolem svátku svatého Václava totiž rostou nejhojněji.

Jestli se nestihne včas opravit hlavní bazén na Polance, bude muset areál zavřít

Třebíč – Unikátní plavecký areál pro letní oddych v údolí řeky Jihlavy. To je třebíčská Polanka. V poslední době se ukazuje, že pokud město zavčas nezainvestuje do generální opravy hlavního padesátimetrového bazénu, bude Polanka na zavření. Jedná se o investici v desítkách milionů korun.

OBRAZEM: Brtničtí poutníci došli do Santiaga de Compostela

Brtnice - Odkud jsi? Tuto otázku na té cestě uslyšíte velmi často. A odpovědi se různí. Ze Španělska. Z USA. Z Francie. Z Filipín. Ze Švýcarska. A mnoha a mnoha dalších zemí. A občas také zazní: Z České republiky. I am from the Czech Republic. Soy de la República Checa. Ale ať už je odpověď jakákoli, vždy na ni uslyšíte kouzelnou formulku: „Buen camino!“ „Buen camino!“

Nováček zaspal úvod, obrana Dukly byla až příliš prostupná

Pardubice, Jihlava - Další obrat se nepovedl. Jihlavští hokejisté doplatili v dalším extraligovém kole v Pardubicích na tragický vstup do utkání. Během sedmi minut inkasovali čtyři branky, a i když dokázali tříbrankové manko v úvodu třetí třetiny vymazat, psychické výhody nad protivníkem nedokázali využít a po opakovaných selháních v obraně odjížděli domů bez bodu po porážce 5:7.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení