VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Legenda vozila četníky, pošťáky i zmrzlináře

Třebíč - A je to tady! Díky rozrůstající se dealerské síti už i u nás v Třebíči můžeme na vlastní oči a na vlastní kůži vychutnat motocyklovou legendu značky Indian! A že se jedná o opravdovou legendu se vším všudy, to snad ani nemusíme zdůrazňovat. Můžeme dokonce hovořit o návratu a opakování historie.

8.4.2016
SDÍLEJ:

Motocykl Indian v novém provedení.Foto: Jan Kotlík

Motocykly Indian byly u nás v období první republiky velice rozšířené a oblíbené. Zásluhou na tom měl především František Mařík, který jako představitel generálního zastoupení značky u nás prodával více Indiánů, nežli tehdejší prodejci českých motocyklů. Na těchto velkých, robustních a spolehlivých amerických strojích jezdili četníci, vojáci, pošťáci a například i zmrzlináři.

Ačkoliv původní výrobce těchto úchvatných motocyklů zanikl v padesátých letech minulého století, v roce 2013 obnovila výrobu Indiánů společnost Polaris. A šla na to velice šikovně! Jako základ výrobního programu byl představen typ Chief a to ve třech provedeních Classic, Vintage a Chieftain. Na první pohled jako by tato motorka vypadla z oka Indianům vyráběným v padesátých letech. A v dnešní době retrostylu je to přesně to pravé!

Indian Chief je typický zástupce amerických cruiserů, překypujících chromem, velkými blatníky a hlavně pohodlím a silným motorem. Nový Indian ale nabízí ještě něco víc. Je větší a silnější, nežli jeho konkurenti. Navíc pod svým retrokabátem skrývá nejmodernější techniku. Srdcem motocyklu je vidlicový dvouválec s osvědčeným rozvodem OHV o objemu 1.8 litru. Je zcela nový a nese název Thunder Stroke („hřmící síla" nebo také „hromový tah").

Náčelník je dlouhý 2,6 metrů a váží okolo 370 kilogramů, dle provedení. V novinářských testech sklidil Chief samou chválu, a to jak za skvělý motor, tak i za výborné jízdní vlastnosti a příkladnou ovladatelnost. O stabilitu a nízké těžiště se totiž stará zčásti hliníkový rám, o bezpečné zastavení kotoučové brzdy s ABS (vpředu dvojité se čtyřpístkovými třmeny) a vůbec je v novém Indiánovi skryto mnoho důmyslných systémů a novinek.

Při vývoji byl však velký důraz kladen především na vizáž celého stroje. Ten je propracován opravdu do každého detailu, a to včetně motoru. Na předním blatníku nesmí chybět svítící hlava indiánského náčelníka, kterou ostatně najdeme na více místech, spolu s odkazem na počátky výroby těchto slavných motocyklu v roce 1901. Co říci na závěr? Indiána stojí za to vidět a zažít! A v Třebíči k tomu máte jedinečnou šanci!

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

8.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zajímavé klasické škodovky, které zrovna hledají nové majitele.
AUTOMIX.CZ
30

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Ilustrační foto.

Kosa opět padla na kámen. Obilí u Římova shořelo

Silná bouřka lámala stromy a zatopila sklep

Třebíčsko – Na několika místech museli v noci ze čtvrtku na pátek zasahovat hasiči.

Srážka vymrštila auta do pole. Řidiči mohou hovořit o štěstí

Valeč – K vážné dopravní nehodě došlo ve čtvrtek v podvečer u Valče. Srazila se tam dvě osobní vozidla a obě skončila po nárazu na poli.

Chlístov uspořádá k 60. výročí od založení fotbalu turnaj

Chlístov – Je tomu už šedesát let, co se hraje fotbal v Chlístově.

Farář požehná všem motoristům a automobilům u baziliky

Třebíč – Blíží se svátek svatého Kryštofa, který je patronem všech řidičů a cestujících. Proto se v neděli po mších v bazilice sv. Prokopa v Třebíči bude na parkovištích v blízkosti chrámu žehnat všem motoristům i jejich vozidlům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení