Práce na lávce za poštou nyní finišují. „Předpokládaný termín zprůchodnění lávky pro občany města je od 1. listopadu, dokončení díla do konce jedenáctého měsíce,“ sdělil provozně-technický náměstek Albert Jurkovič z českobudějovické firmy Edikt, která stavbu provádí.

Podle jeho slov je stavba v souladu s harmonogramem, nyní budou probíhat ještě práce na betonáži mostovky, montáži zábradlí, přeložkách sítí a nakonec dojde i na uvedení ploch do původního stavu. Vybudovány budou podle projektu i nové chodníky a kamenné obklady. Nová lávka bude širší a pro chodce pohodlnější, protože bude plynule navazovat přímo na Soukenickou ulici.

Dvě varianty lávky v Poušově

Třebíčští radní chtějí v příštím roce nechat vystavět lávku pro pěší a cyklisty v Poušově. Tuto investici ale musí nejdříve posvětit zastupitelé.

Podle informací vedoucího odboru strategického plánování a rozvoje města Petra Pavlíčka se v současné době uvažuje o dvou variantách lávky v Poušově.

„Prioritní variantou je vybudování lávky v místě autokempu v Poušově. Lávka by vedla od kempu na druhou stranu řeky směrem k ranči „Hukapa“. V současné době na této variantě probíhají projekční práce,“ sdělil Pavlíček s tím, že tato pěší lávka by měla mít délku 24 m, šířku 2 m a vysoká by měla být zhruba 2,5 m.

Druhou variantou, kterou město v současné době prověřuje, je umístění lávky v místě na konci louky za lanovým centrem na Polance, s přemostěním směrem ke kynologickému cvičišti na protějším břehu řeky.

„Cenové náklady na lávku prozatím nejsou stanoveny z důvodu probíhajících projekčních prací,“ zmínil Pavlíček.

Konstrukci z BOPO promění na lávku

Potvrdil, že město hodlá pro výstavbu této lávky využít ocelové konstrukce z odstraněného teplovodu z bývalého areálu BOPO. „Využít by se měla celá nosná konstrukce teplovodu,“ popsal Petr Pavlíček.