VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Kultovní sporťák Chevrolet Camaro první generace

Třebíč - Téměř před dvěma lety jsme si na těchto stránkách představili americký sportovní vůz Chevrolet Camaro čtvrté generace se šestiválcovým motorem. Dnes máme tu výjimečnou příležitost seznámit se s první generací tohoto dnes již kultovního sporťáku. Připomeňme si proto znovu jeho historii.

8.4.2017
SDÍLEJ:

V Třebíči, pokud budete mít to štěstí, můžete potkat Chevrolet Camaro první generace, které také samozřejmě platí mezi Camary za nejvzácnější.Foto: Jan Kotlík

V roce 1964 přestavil Ford svého Mustanga, ze kterého se stal přes noc doslova trhák. Tento vůz nově vzniklé kategorie „pony cars" neměl soupeře. Chrysler zareagoval Plymouthem Barracuda a General Motors v roce 1966 Chevroletem Camaro. A tehdy se začaly psát dějiny věčného soupeření o zákazníky. Ačkoli Barracuda opustila trh v roce 1974, Camaro a Mustang zůstali soupeři až do dnešních dnů. Jejich společným jmenovatelem je flexibilita. Zákazník totiž vždy mohl volit dle svého vkusu a své peněženky nespočet variací svého budoucího vozu. Tak i Camaro bylo možné objednat se základními šestiválcovými motory v základní výbavě, a nebo si nechat u místního dealera připravit doslova zuřící bestii s osmiválcovými motory a různými dalšími specielními pakety zvyšujícími výkon nebo zlepšujícími ovládání vozu.

Camaro si získalo svoji oblibu především díky ceně, kterou lze nazvat „lidovou", protože pozici prvotřídního sportovního vozu u GM vždy zastupoval model Corvette. Světlo světa dosud spatřilo celkem šest generací Camara. Ta pátá je ukázkou retro vlny, která již před léty zasáhla USA a výrobci se začali designem svých aut vracet ke klasickým tvarům. A tak zasvěcenému pozorovateli neunikne, že i současné Camaro se snaží vrátit ke svým kořenům a tvary karoserie jsou inspirovány první generací.

Třebíčský Chevrolet Camaro

V Třebíči, pokud budete mít to štěstí, můžete potkat Chevrolet Camaro první generace, které také samozřejmě platí mezi Camary za nejvzácnější. Jedná se o modelový ročník 1969 a jeho karoserie je vyvedena v tmavě zeleném metalizovaném laku a je doplněna efektní bílou střechou. Balíček s označením „RS" (rally sport) zahrnoval mimo jiné např. matně černé rámečky okolo zadních světel nebo odklápěcí kryty předních reflektorů.

Pod kapotou třebíčského Camara trůní vidlicový osmiválec 350 cui (5700ccm) s chromovanými doplňky, který pracuje ve spojení s automatickou převodovkou. Celé auto prošlo kompletní precizní renovací a tak můžeme doslova se zatajeným dechem prožívat stejné pocity, jaké prožíval jeho první majitel, když si ho na konci šedesátých let přebíral v showroomu Chevroletu.

Jan Kotlík

Autor: Redakce

8.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zajímavé klasické škodovky, které zrovna hledají nové majitele.
AUTOMIX.CZ
30

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Ilustrační foto.

Kosa opět padla na kámen. Obilí u Římova shořelo

Silná bouřka lámala stromy a zatopila sklep

Třebíčsko – Na několika místech museli v noci ze čtvrtku na pátek zasahovat hasiči.

Srážka vymrštila auta do pole. Řidiči mohou hovořit o štěstí

Valeč – K vážné dopravní nehodě došlo ve čtvrtek v podvečer u Valče. Srazila se tam dvě osobní vozidla a obě skončila po nárazu na poli.

Chlístov uspořádá k 60. výročí od založení fotbalu turnaj

Chlístov – Je tomu už šedesát let, co se hraje fotbal v Chlístově.

Farář požehná všem motoristům a automobilům u baziliky

Třebíč – Blíží se svátek svatého Kryštofa, který je patronem všech řidičů a cestujících. Proto se v neděli po mších v bazilice sv. Prokopa v Třebíči bude na parkovištích v blízkosti chrámu žehnat všem motoristům i jejich vozidlům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení