VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Kultovní sporťák Chevrolet Camaro první generace

Třebíč - Téměř před dvěma lety jsme si na těchto stránkách představili americký sportovní vůz Chevrolet Camaro čtvrté generace se šestiválcovým motorem. Dnes máme tu výjimečnou příležitost seznámit se s první generací tohoto dnes již kultovního sporťáku. Připomeňme si proto znovu jeho historii.

8.4.2017
SDÍLEJ:

V Třebíči, pokud budete mít to štěstí, můžete potkat Chevrolet Camaro první generace, které také samozřejmě platí mezi Camary za nejvzácnější.Foto: Jan Kotlík

V roce 1964 přestavil Ford svého Mustanga, ze kterého se stal přes noc doslova trhák. Tento vůz nově vzniklé kategorie „pony cars" neměl soupeře. Chrysler zareagoval Plymouthem Barracuda a General Motors v roce 1966 Chevroletem Camaro. A tehdy se začaly psát dějiny věčného soupeření o zákazníky. Ačkoli Barracuda opustila trh v roce 1974, Camaro a Mustang zůstali soupeři až do dnešních dnů. Jejich společným jmenovatelem je flexibilita. Zákazník totiž vždy mohl volit dle svého vkusu a své peněženky nespočet variací svého budoucího vozu. Tak i Camaro bylo možné objednat se základními šestiválcovými motory v základní výbavě, a nebo si nechat u místního dealera připravit doslova zuřící bestii s osmiválcovými motory a různými dalšími specielními pakety zvyšujícími výkon nebo zlepšujícími ovládání vozu.

Camaro si získalo svoji oblibu především díky ceně, kterou lze nazvat „lidovou", protože pozici prvotřídního sportovního vozu u GM vždy zastupoval model Corvette. Světlo světa dosud spatřilo celkem šest generací Camara. Ta pátá je ukázkou retro vlny, která již před léty zasáhla USA a výrobci se začali designem svých aut vracet ke klasickým tvarům. A tak zasvěcenému pozorovateli neunikne, že i současné Camaro se snaží vrátit ke svým kořenům a tvary karoserie jsou inspirovány první generací.

Třebíčský Chevrolet Camaro

V Třebíči, pokud budete mít to štěstí, můžete potkat Chevrolet Camaro první generace, které také samozřejmě platí mezi Camary za nejvzácnější. Jedná se o modelový ročník 1969 a jeho karoserie je vyvedena v tmavě zeleném metalizovaném laku a je doplněna efektní bílou střechou. Balíček s označením „RS" (rally sport) zahrnoval mimo jiné např. matně černé rámečky okolo zadních světel nebo odklápěcí kryty předních reflektorů.

Pod kapotou třebíčského Camara trůní vidlicový osmiválec 350 cui (5700ccm) s chromovanými doplňky, který pracuje ve spojení s automatickou převodovkou. Celé auto prošlo kompletní precizní renovací a tak můžeme doslova se zatajeným dechem prožívat stejné pocity, jaké prožíval jeho první majitel, když si ho na konci šedesátých let přebíral v showroomu Chevroletu.

Jan Kotlík

Autor: Redakce

8.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Houbaření v okolí Vojnova Městce.
11

Už rostou. Vysočina se stává rájem pro všechny houbaře

Ilustrační foto

Úvěrového podvodníka z Jihlavy poslal soud do vězení na šest let

Začíná čas václavek, rostou ke konci září

Vysočina – Houbaři už domů nosí také václavky, oblíbené houby se světlehnědými kloboučky, které si většina lidí spojuje právě s koncem září. Kolem svátku svatého Václava totiž rostou nejhojněji.

Jestli se nestihne včas opravit hlavní bazén na Polance, bude muset areál zavřít

Třebíč – Unikátní plavecký areál pro letní oddych v údolí řeky Jihlavy. To je třebíčská Polanka. V poslední době se ukazuje, že pokud město zavčas nezainvestuje do generální opravy hlavního padesátimetrového bazénu, bude Polanka na zavření. Jedná se o investici v desítkách milionů korun.

OBRAZEM: Brtničtí poutníci došli do Santiaga de Compostela

Brtnice - Odkud jsi? Tuto otázku na té cestě uslyšíte velmi často. A odpovědi se různí. Ze Španělska. Z USA. Z Francie. Z Filipín. Ze Švýcarska. A mnoha a mnoha dalších zemí. A občas také zazní: Z České republiky. I am from the Czech Republic. Soy de la República Checa. Ale ať už je odpověď jakákoli, vždy na ni uslyšíte kouzelnou formulku: „Buen camino!“ „Buen camino!“

Nováček zaspal úvod, obrana Dukly byla až příliš prostupná

Pardubice, Jihlava - Další obrat se nepovedl. Jihlavští hokejisté doplatili v dalším extraligovém kole v Pardubicích na tragický vstup do utkání. Během sedmi minut inkasovali čtyři branky, a i když dokázali tříbrankové manko v úvodu třetí třetiny vymazat, psychické výhody nad protivníkem nedokázali využít a po opakovaných selháních v obraně odjížděli domů bez bodu po porážce 5:7.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení