VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Camaro je atraktivní vůz za „lidovou" cenu

Třebíč - V roce 1964 přestavil Ford svého Mustanga, ze kterého se stal přes noc doslova trhák. Tento vůz nově vzniklé kategorie „pony cars" neměl soupeře. Chrysler zareagoval Plymouthem Barracuda a General Motors v roce 1966 Chevroletem Camaro. A tehdy se začaly psát dějiny věčného soupeření o zákazníky.

24.6.2015
SDÍLEJ:

Chevrolet Camaro z roku 1994 a jeho majitel Martin Barták.Foto: Jan Kotlík

Ačkoli Barracuda opustila trh v roce 1974, Camaro a Mustang zůstali soupeři až do dnešních dnů. Jejich společným jmenovatelem je flexibilita. Zákazník totiž vždy mohl volit dle svého vkusu a své peněženky z nespočtu variací svého budoucího vozu. Tak i Camaro bylo možné objednat se základními šestiválcovými motory v základní výbavě, a nebo si nechat u místního dealera připravit doslova zuřící bestii s osmiválcovými motory a různými dalšími specielními pakety zvyšujícími výkon či zlepšující ovládání vozu. Camaro si získalo svoji oblibu především díky ceně, kterou lze nazvat „lidovou", protože pozici prvotřídního sportovního vozu u GM vždy zastupoval model Corvette. Světlo světa dosud spatřilo celkem pět generací Camara, šestou přinese rok 2016. Ta pátá je ukázkou retro vlny, která již před léty zasáhla USA a výrobci se začali designem svých aut vracet ke klasickým tvarům. A tak zasvěcenému pozorovateli neunikne, že i současné Camaro se snaží vrátit ke svým kořenům a tvary karoserie byly inspirovány první generací.

Majitelem dnes představeného Camara je Martin Barták. Jeho Camaro bylo vyrobeno v roce 1994. Jedná se tedy o čtvrtou generaci tohoto dnes již kultovního sportovního vozu. Pod kapotou nalezneme šestiválcový motor o obsahu 3.4 litrů a kola zadní nápravy jsou poháněna přes ručně řazenou pětistupňovou převodovku. Karoserie je poplatná módě doby svého vzniku. I přes své uhlazené oblé křivky však příď působí tradičně dostatečně agresivně. Sportovní vzhled podtrhují dva nádechy na kapotě na kterou navazuje silně skloněné čelní okno. Atraktivní nádech dodávají dlouhé dveře bez okenních rámů. Doslova třešničkou na dortu je pak střecha s odnímatelnými panely zvaná „Targa". Záď vozu elegantně uzavírá decentní spoiler, citlivě integrovaný do zadní kapoty. Ve voze je oproti originálu nainstalováno zařízení na vstřikování LPG a výfukové potrubí z osmiválcové verze. Lze říci, že Martin je spokojeným majitelem nevšedního vozu, se kterým lze užít spoustu zábavy.

Hranatý kolega

Martin ale není prvním, kdo v Třebíči prohání americké „pony car" od GM. Na konci devadesátých let minulého století jezdilo v třebíčských ulicích Camaro „hranaté" třetí generace. Jeho karoserie se pyšnila atraktivním dvoubarevným lakováním v kombinaci černé a stříbrné a vše doplňovaly tvarované ocelové disky kol s leštěným mezikružím. Zmiňované Camaro mělo pod kapotou taktéž „malý" šestiválec, tentokrát s obsahem 2.8 litrů, a pětistupňovou manuální převodovku. Na přelomu milénia však bylo z Třebíče odprodáno.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

24.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zajímavé klasické škodovky, které zrovna hledají nové majitele.
AUTOMIX.CZ
30

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Ilustrační foto.

Kosa opět padla na kámen. Obilí u Římova shořelo

Silná bouřka lámala stromy a zatopila sklep

Třebíčsko – Na několika místech museli v noci ze čtvrtku na pátek zasahovat hasiči.

Srážka vymrštila auta do pole. Řidiči mohou hovořit o štěstí

Valeč – K vážné dopravní nehodě došlo ve čtvrtek v podvečer u Valče. Srazila se tam dvě osobní vozidla a obě skončila po nárazu na poli.

Chlístov uspořádá k 60. výročí od založení fotbalu turnaj

Chlístov – Je tomu už šedesát let, co se hraje fotbal v Chlístově.

Farář požehná všem motoristům a automobilům u baziliky

Třebíč – Blíží se svátek svatého Kryštofa, který je patronem všech řidičů a cestujících. Proto se v neděli po mších v bazilice sv. Prokopa v Třebíči bude na parkovištích v blízkosti chrámu žehnat všem motoristům i jejich vozidlům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení