VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obce se dohodly na podobě nových silnic u Okříšek

Třebíčsko - Obce se konečně dohodly na vedení nových silnic, které mají v budoucnu vyvést značnou část dopravy z Okříšek, a k obchvatu městyse připojit novou silnici k průmyslové zóně u Nové Vsi.

24.3.2016
SDÍLEJ:

Návrh obchvatu Okříšek, Krahulova a Červené Hospody počítá s využitím současných silnic. Kopírovat má i trasu současné vozovky mezi Krahulovem a Hvězdoňovicemi.Foto: Deník/ Luděk Mahel

Právě o této komunikaci se vedly dlouhé měsíce spory. Podle původního návrhu měla vést mezi Okříškami a Petrovicemi, tedy západně od Petrovic. To se však některým tamním obyvatelům a většině zastupitelů nelíbilo, protože silnice by prý až příliš narušila dosavadní klid v obci a také by negativně ovlivnila tamní přírodu. Začalo se proto diskutovat o vedení silnice východně od Petrovic.

První taková varianta se však nezamlouvala Krahulovu, protože silnice měla podle návrhu Petrovických vést až příliš blízko obci, kde její vedení plánuje výstavbu čistírny odpadních vod.

Další varianta zase vadila Nové Vsi, které by nová komunikace zasáhla do zamýšlené lokality, v níž by měla v budoucnu vzniknout rodinná zástavba.

Vedení kraje docházela trpělivost. „Každá další alternativa je jen k horšímu," poznamenal náměstek hejtmana a radní pro dopravu Kraje Vysočina Libor Joukl s tím, že dokud se obce nedohodnou, bude kraj prosazovat původní variantu s vedením připojení průmyslové zóny u Nové Vsi mezi Okříškami a Petrovicemi. Řešení se však přeci jen našlo. Zatím poslední úprava, kterou projektant v návrhu provedl, se jeví jako průchodná ve všech dotčených obcích.

Další změna

„Zasekli jsme se, protože návrh vedl přes lokalitu, kde bychom v budoucnu rádi vybudovali sítě pro rodinnou výstavbu. Projektant to proto pozměnil, silnice po překonání koryta řeky nevyústí na stávající silnici hned za obcí, ale až u firmy Alfa In, tedy až v průmyslové zóně. S tím souhlasíme," řekl starosta Nové Vsi Leoš Durda.

Zároveň avizoval, že představitelé obcí podepíšou v brzké době memorandum, čímž tuto poslední variantu oficiálně podpoří. „Přidají se k tomu i firmy a věřím, že to všechno dobře dopadne a celý projekt se zrealizuje," dodal Leoš Durda.

Zda půjde o poslední variantu, však zcela jisté není. Kraj totiž na stavbu, která vyjde na stovky milionů korun, nemá peníze a od počátku ústy Libora Joukla předesílal, že se neobejde bez dotačních titulů z Evropské unie a Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

Původní projekt předpokládal, že celá stavba, včetně obchvatu Okříšek, vyjde na asi 700 milionů korun. Z vyjádření náměstka hejtmana vyplývá, že poslední návrh, tedy varianta východního vedení od Petrovic, bude ještě dražší.

Podobný názor má i starosta Okříšek Zdeněk Ryšavý. „Pro nás je každá varianta, která vyřeší naše problémy s dopravou, dobrá. Faktem ale je, že silnice se nám oproti původního návrhu poněkud protáhla," podotkl Zdeněk Ryšavý.

Dotační parametry

Kraj nyní podle něj bude připravovat technicko-ekonomickou analýzu,ve které se bude snažit obhájit, že nové silnice podle posledního návrhu, se kterým souhlasí všechny dotčené obce, vyřeší stávající dopravní situaci v Okříškách a zároveň zlepší obslužnost průmyslové zóny u Nové Vsi. „Není to teď ani tak o kraji jako spíš o SFDI a agentuře CzechInvest, které budou o dotacích na takovou stavbu rozhodovat," zamýšlel se Zdeněk Ryšavý. „Věřím ale, že dotační parametry se podaří splnit a silnice se skutečně postaví," doplnil.

Kromě Okříšek by to přivítaly i firmy z novoveské průmyslové zóny. Například představitelé Mann+Hummelu apelovali na zlepšení dopravní situace v minulosti již několikrát. „Spojení směrem na Jihlavu či Velké Meziříčí je zcela nedostačující. I naše zákazníky zajímá, jaké je riziko, že dodávka nedorazí včas," řekla mluvčí firmy Daniela Vilhelmová. „V současné době jen do naší společnosti přijede více než 80 kamionů denně, v příštích letech se počítá s nárůstem o dalších 20 až 40. Nejen naše společnost chce růst," předeslala.

Termíny zahájení prací jsou již dané. Smlouvy se stavební firmami bude muset kraj podepsat ještě před koncem roku 2018, pokud bude chtít na stavbu čerpat dotace.

Aby je kraj na stavbu silnic získal, bude muset vykoupit či směnit dotyčné pozemky a k žádosti o dotace připojit vyjádření od úřadů, například vodohospodářů, kteří spravují koryto řeky Jihlavy.

Autor: Kamil Černý

24.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cvičení Ample Strike.

Nad Vysočinou se budou brzy cvičit vojáci

Ilustrační fotografie.

Stromy padaly na silnice, auta i karavan

OBRAZEM: Slavnosti tří kápí v Třebíči začaly

Třebíč - Slavnosti tří kápí začaly. Úderem šestnácté hodiny se začali na Podzámeckou nivu scházet první návštěvníci. Sledují vystoupení šermířských skupin a drezůru koní. Na místě je také nepřeberně stánků s občerstvením a suvenýry. Večer jsou na programu koncerty.

V Jihlavě hoří hala společnosti na zpracování dřeva

Vysočina – Hned jedenáct jednotek hasičů zasahuje od brzkého rána u požáru ve společnosti zabývající se zpracováním dřeva v ulici Na Hranici v Jihlavě. Vyhlášen tam byl třetí stupeň požárního poplachu.

Mladíci na úvod rozstříleli Pelhřimov

Třebíč – Napůl úspěšní byli divizní dorostenci HFK Třebíč v derby Vysočiny proti Pelhřimovu. Starší fotbalisté v úvodním utkání nového soutěžního ročníku krajskému rivalovi nakonec podlehli. Mladší dorostenci si naopak otevřeli střelnici a soupeře vyprovodili dvanácti góly.

AKTUALIZOVÁNO

Na trati ze Znojma do Moravských Budějovic se srazilo auto s vlakem

Znojemsko, Třebíčsko – Smrtí dvou lidí a velmi vážným zraněním dítěte skončila v pátek odpoledne srážka osobního auta a vlaku na přejezdu u Žerůtek. „Minutu před třetí hodinou odpoledne se u stanice Olbramkostel střetl osobní vlak jedoucí z Okříšek do Znojma s osobním autem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor. Podle prvotních informací zahynuli dva lidé, “ sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení