VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejvíc havárií se stává u Vladislavi

Třebíč - /AKTUALIZOVÁNO/ Jet po úseku rychlostní silnice I/23 Třebíč – Vladislav, to je podle mínění mnohých řidičů za trest.

15.10.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Archív

„Idylka ve směru od Třebíče končí u provozovny Gevin Kovošrot. A ještě když tam jede nějaký zoufalec na kole, to je posekáno. Za největší šílence považuji rodiče, kteří tudy vláčejí na bicyklech i děti,“ shrnul situaci ze svého pohledu šofér kamionu Břetislav Valíček z Blanenska.


U kovošrotu se silnice rázem nebezpečně zužuje a rozjetý řidič se blíží k horizontu, nepřehledné křižovatce se silnicí na Hostákov. Ani omezení rychlosti na 70 kilometrů v hodině zde mnohým nebrání jet klidně devadesátkou.


Po horizontu následuje víc než tisíc metrů dlouhá rovinka. Ovšem vozovka má šíři maximálně sedm metrů, svodidla nesou stopy po nedávných „bouchancích“, krajnice je často téměř stržená. Kulisy dotváří jednak trať v těsném sousedství, sem tam vzrostlý strom, nad vlakovým překladištěm sběrných surovin pak blízký svah.


Místa málo, provoz hustý, náklaďáky a kamiony se míhají jeden za druhým.


Těžké zranění před měsícem


„Poslední havárka s těžkým zraněním byla před měsícem. Při špatném předjíždění se čelně srazila felicie s favoritem,“ upozornil třebíčský dopravní inženýr Jan Šrutka.


Statistiky mluví jasně: na Třebíčsku se ročně nejvíc dopravních nehod stane právě v tomto úseku, který je úzký a místy velmi nepřehledný.
Řešením by bylo jej rozšířit, ovšem to nebude jednoduché. Právě kvůli blízkosti železnice a svahu. Navíc každé rozšiřování znamená výkupy pozemků, což je časově i finančně náročné.


Silnice I/23 spadá pod Ředitelství silnic a dálnic. „Spolu se senátorem Vítězslavem Jonášem jsme o opravě a rozšíření této silnice jednali před měsícem s ředitelkou jihlavské správy ŘSD Marií Tesařovou. Myslím, že to ještě bude na dlouhé lokte,“ poznamenal vladislavský starosta Květoslav Havlíček.
Podle jeho slov rozšíření úseku Třebíč – Vladislav zřejmě bude časově přímo souviset s budováním obchvatů Třebíče a Vladislavi. Což je zatím v nedohlednu. „Co já vím, měla to být samostatná stavební akce nezávislá na obou obchvatech, každopádně už aby se tam začalo něco dělat,“ reagoval dopravní inženýr Šrutka.

Plán se teprve tvoří


„Plán oprav silnic I. třídy v kraji Vysočina pro příští rok se teprve tvoří, konkrétnější údaje budou známy až koncem roku 2008 po dokončení diagnostických průzkumů,“ informovala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.


Jak uvedla, pořadí akcí je sestavováno především podle výsledků těchto zkoumání.


Kolik peněz půjde do oprav silnic I.třídy, to bude známo až po schválení rozpočtu Státním fondem dopravní infrastruktury poslaneckou sněmovnou a po následném interním rozdělení na ŘSD podle krajů. „Bližší údaje je možno z těchto důvodů poskytnout až tak v únoru 2009,“ dodala Vápeníková.
Nezbývá než doufat, zda se nebezpečný úsek dostane mezi priority.

Nebezpečné jsou výpadovky z Třebíče

Jasně největší množství dopravních nehod se na Třebíčsku každoročně stane na úseku hlavního tahu I/23 mezi Třebíčí a Vladislaví. Celkově policejní statistiky hodnotí tuto tepnu od Třebíče až po Náměšť nad Oslavou jako kritickou, havárie přitahuje jako magnet.


Na dalším místě v pomyslném žebříčku silnic s nejčastějším výskytem bouraček skončila krajská II/360, úsek z Třebíče po Velké Meziříčí. Třetí je tatáž komunikace od Třebíče po Jaroměřice nad Rokytnou.


Až na čtvrtém místě skončila mezinárodní trasa E59 od Kasáren po Lažínky, tedy hranice okresu. Přitom Ústřední automotoklub zveřejnil mezinárodní mapu, na níž jsou rychlostní silnice značeny podle toho, jak moc jsou nebezpečné. A úsek Kasárna – Lažínky dostal nejhorší hodnocení, černou barvu. Tak či onak, řidiči by si tu měli v každém případě dávat pozor.


„Docela divoce vypadá úsek I/23 od Třebíče po Červenou Hospodu, silnice tam určitě není dobrá. Ovšem zatáčkovitý terém nutí řidiče k pomalé jízdě,“ objasnil třebíčský dopravní inženýr Jan Šrutka.

Autor: Hana Jakubcová

15.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Se začátkem jara se na dálnici D1 nad Velké Meziříčí vrátily stavební firmy, dělníci modernizují například i dálniční most nad silnicí odbočující do nedalekých Laviček.

Meziříčí sešněrují uzavírky, po D1 čekají i město a okolí

V zámecké konírně probíhají poslední úpravy před výstavou Františka Mertla, která začíná vernisáží ve čtvrtek odpoledne.
7

OBRAZEM: Výstava Františka Mertla začíná ve čtvrtek

Policie bude cvičit zneškodnění střelce

Třebíč - Do hlavní budovy Střední průmyslové školy v Třebíči vstoupí dva neznámí muži. Budou se pohybovat po budově a snažit se usmrtit a zranit co největší počet osob. Takový námět bude mít cvičení, které chystají policisté a další složky vysočinského integrovaného záchranného systému.

Na Vysočině padly teplotní rekordy

Vysočina, Třebíčsko - Na Vysočině v úterý padly teplotní rekordy na 13 meteorologických stanicích měřících déle než 20 let.

AUTOMIX.CZ

Na prodej je Tatra 613 s mrazivou minulostí. Sloužila u KGB

Tu a tam se na aukčních portálech objeví něco opravdu speciálního. Jako třeba československá Tatra 613, která sloužila sovětské tajné službě KGB. Zvláštní také je, že je na prodej ve Spojených státech amerických.

Hořká tečka. Žihadla končí osudovou chybou

Moravské Budějovice - Ve středu se měla v Moravských Budějovicích strhnout čtvrtá bitva o postup do baráže o první hokejovou ligu. Měla, ale utkání vůbec nezačne. Důvodem byla administrativní chyba klubu z Třebíčska ve druhém zápase, která Žihadla původně vyhrála 6:3.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies