VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejvíc havárií se stává u Vladislavi

Třebíč - /AKTUALIZOVÁNO/ Jet po úseku rychlostní silnice I/23 Třebíč – Vladislav, to je podle mínění mnohých řidičů za trest.

15.10.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Archív

„Idylka ve směru od Třebíče končí u provozovny Gevin Kovošrot. A ještě když tam jede nějaký zoufalec na kole, to je posekáno. Za největší šílence považuji rodiče, kteří tudy vláčejí na bicyklech i děti,“ shrnul situaci ze svého pohledu šofér kamionu Břetislav Valíček z Blanenska.


U kovošrotu se silnice rázem nebezpečně zužuje a rozjetý řidič se blíží k horizontu, nepřehledné křižovatce se silnicí na Hostákov. Ani omezení rychlosti na 70 kilometrů v hodině zde mnohým nebrání jet klidně devadesátkou.


Po horizontu následuje víc než tisíc metrů dlouhá rovinka. Ovšem vozovka má šíři maximálně sedm metrů, svodidla nesou stopy po nedávných „bouchancích“, krajnice je často téměř stržená. Kulisy dotváří jednak trať v těsném sousedství, sem tam vzrostlý strom, nad vlakovým překladištěm sběrných surovin pak blízký svah.


Místa málo, provoz hustý, náklaďáky a kamiony se míhají jeden za druhým.


Těžké zranění před měsícem


„Poslední havárka s těžkým zraněním byla před měsícem. Při špatném předjíždění se čelně srazila felicie s favoritem,“ upozornil třebíčský dopravní inženýr Jan Šrutka.


Statistiky mluví jasně: na Třebíčsku se ročně nejvíc dopravních nehod stane právě v tomto úseku, který je úzký a místy velmi nepřehledný.
Řešením by bylo jej rozšířit, ovšem to nebude jednoduché. Právě kvůli blízkosti železnice a svahu. Navíc každé rozšiřování znamená výkupy pozemků, což je časově i finančně náročné.


Silnice I/23 spadá pod Ředitelství silnic a dálnic. „Spolu se senátorem Vítězslavem Jonášem jsme o opravě a rozšíření této silnice jednali před měsícem s ředitelkou jihlavské správy ŘSD Marií Tesařovou. Myslím, že to ještě bude na dlouhé lokte,“ poznamenal vladislavský starosta Květoslav Havlíček.
Podle jeho slov rozšíření úseku Třebíč – Vladislav zřejmě bude časově přímo souviset s budováním obchvatů Třebíče a Vladislavi. Což je zatím v nedohlednu. „Co já vím, měla to být samostatná stavební akce nezávislá na obou obchvatech, každopádně už aby se tam začalo něco dělat,“ reagoval dopravní inženýr Šrutka.

Plán se teprve tvoří


„Plán oprav silnic I. třídy v kraji Vysočina pro příští rok se teprve tvoří, konkrétnější údaje budou známy až koncem roku 2008 po dokončení diagnostických průzkumů,“ informovala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.


Jak uvedla, pořadí akcí je sestavováno především podle výsledků těchto zkoumání.


Kolik peněz půjde do oprav silnic I.třídy, to bude známo až po schválení rozpočtu Státním fondem dopravní infrastruktury poslaneckou sněmovnou a po následném interním rozdělení na ŘSD podle krajů. „Bližší údaje je možno z těchto důvodů poskytnout až tak v únoru 2009,“ dodala Vápeníková.
Nezbývá než doufat, zda se nebezpečný úsek dostane mezi priority.

Nebezpečné jsou výpadovky z Třebíče

Jasně největší množství dopravních nehod se na Třebíčsku každoročně stane na úseku hlavního tahu I/23 mezi Třebíčí a Vladislaví. Celkově policejní statistiky hodnotí tuto tepnu od Třebíče až po Náměšť nad Oslavou jako kritickou, havárie přitahuje jako magnet.


Na dalším místě v pomyslném žebříčku silnic s nejčastějším výskytem bouraček skončila krajská II/360, úsek z Třebíče po Velké Meziříčí. Třetí je tatáž komunikace od Třebíče po Jaroměřice nad Rokytnou.


Až na čtvrtém místě skončila mezinárodní trasa E59 od Kasáren po Lažínky, tedy hranice okresu. Přitom Ústřední automotoklub zveřejnil mezinárodní mapu, na níž jsou rychlostní silnice značeny podle toho, jak moc jsou nebezpečné. A úsek Kasárna – Lažínky dostal nejhorší hodnocení, černou barvu. Tak či onak, řidiči by si tu měli v každém případě dávat pozor.


„Docela divoce vypadá úsek I/23 od Třebíče po Červenou Hospodu, silnice tam určitě není dobrá. Ovšem zatáčkovitý terém nutí řidiče k pomalé jízdě,“ objasnil třebíčský dopravní inženýr Jan Šrutka.

Autor: Hana Jakubcová

15.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Po bouřkách se silnými nárazy větru zůstala denní maxima pod třicítkou

Takhle to vypadá, když mají policisté den blbec.
AUTOMIX.CZ
45

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

Netradiční sportovní den a festivaly. Další víkend na Třebíčsku

Třebíčsko - Koněšínský Vendelín, nebo Chlístovský hejk? Či raději vycházka s dětmi a slavnost v zahradě? Nadcházející víkend na Třebíčsku nabízí pestrý výběr pro každého. Přesvědčte se.

Extrémní sucho. Je to katastrofa, shodují se zemědělci

Třebíčsko – Po loňské suché sezóně doufali, že letos se nebude opakovat stejný scénář. Půda je ale letos vyschlá ještě mnohem víc a zemědělci si zoufají.

VIDEO: Vědci ze Studence mají novou budovu chovů za 38 milionu korun

Studenec – Novou budovu chovů pro drobné savce, obojživelníky a ptáky otevřeli ve čtvrtek na detašovaném pracovišti Ústavu biologie obratlovců Akademie věd ČR ve Studenci. V ní budou moci zkoumat zvířata v rámci různých experimentů.

Noční bouře na Třebíčsku lámala stromy

Třebíčsko – Bouře v noci ze čtvrtka na pátek zaměstnala hasiče po celé Vysočině. Od osmé hodiny večerní do sedmé hodiny ranní zasahovali u více než 160 událostí v souvislosti s bouřkou. Nejčastěji hasiči odstraňovali stromy a větve, které padaly na komunikace a bránily tak provozu.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies