Lokomotiva pochází z oblasti z oblasti Žitného ostrova na Slovensku, kde se v bývalých škrobárnách likvidovala vlečka. „Lokomotivu jsme objevili náhodou. Jeli jsme se podívat na stejný typ, jako je naše lokomotiva, že si z ní vezmeme nějaké náhradní díly. Zjistili jsme, že tato lokomotiva je tam schovaná v takové boudičce obrostlé křovím. Vytáhli jsme ji odtamtud jako Šípkovou Růženku a doufám, že ji tak i probudíme," popsal předseda spolku Martin Kouřil.

Důvodem, proč spolek pořizuje další lokomotivu, je možná porucha stávajícího stroje. „Jsou to všechno staré stroje. Můžeme zůstat někde trčet na trati. Pak je lepší mít další stroj poblíž v záloze, než prosit někoho, kdo by nás odtáhl. Je to opatření jistoty. Jezdíme tak, abychom se do takové situace nedostali, nicméně všechny naše stroje jsou historické," vysvětlil Kouřil.

Spousta práce

Lokomotiva byla deset let odstavená. Je proto pro všechny velkou neznámou. Nicméně žádná z důležitých komponent ji nechybí. „Doufáme, že se nám ji podaří do hlavní sezony nastartovat a mít ji v záloze," věří Kouřil. Lokomotiva by neměla pouze vyčkávat v depu. Rádi by ji zapojili i do některé z chystaných letních vyjížděk. A v budoucnu by se mohla podívat ještě dál. „Dokáže jet o 10 km/h rychleji než naše současná lokomotiva. S touto bychom se v budoucnu nebáli podívat s naší soupravou do Znojma. Díky vyšší rychlosti bychom nebrzdili provoz na hlavní trati. Ale letos ještě ne," nastínil předseda spolku.

Nyní všechny čeká ještě spousta práce, než se podaří Růženku zprovoznit. „Zároveň s ní budeme chtít vyjet tak, aby se bylo na co dívat. To znamená, že nás čeká ještě i obnova nátěru. Máme spoustu plánů a práce a doufáme, že to bude ke spokojenosti cestujících," dodal Kouřil.