Třebíčský Veteran car club uspořádal takovou akci na Karlově náměstí už nejméně po desáté. „Jinak už od roku 1984 organizujeme závod O zlomenou poloosu. Na to se mohou lidé těšit v poslední květnový víkend,“ doplnil prezident Veteran car clubu Třebíč Richard Kukla.

Zahájení sezóny se zúčastnilo jedenáct majitelů historických motocyklů, mezi nimi se objevil například stařičký a legendární Indian, a přes padesát automobilů. „Kdyby bylo lepší počasí, tak je nás tady možná ještě o polovičku víc. Přesto je ale účast slušná, dá se říct standardní,“ poznamenal Richard Kukla.

Západomoravská vysoká škola představila zrekonstruovanou aulu.
Soukromá VŠ v Třebíči, jíž hrozil zánik, chce nabírat studenty

Svůj automobil MG typu B z roku 1973 přivezl na sraz Rudolf Pražan z Třebíče. „Bylo jich vyrobeno asi půl milionu, já jsem si jeden z nich pořídil asi před osmi lety,“ dodal majitel vozu. „Je v něm upravený motor, takže maximálku to má 180 kilometrů za hodinu. Na takovou cifru jsem se ale ještě nedostal,“ usmál se Rudolf Pražan.

Kromě kdysi v běžném provozu velmi populárních MG vlastní několik motocyklů. Pro letošní zahájení sezóny je však nechal v garáži. Několik z nich vyjelo z výroby už před sedmdesáti lety a dodnes jsou plnohodnotně použitelné v provozu.

Zdroj: Deník/Kamil Černý

Lidé, kteří ať už náhodou, nebo cíleně prošli v sobotu dopoledne Karlovým náměstím, se mohli kochat naleštěnými vozy různých značek i tvarů. Nechyběly armádní automobily, vozidlo veřejné bezpečnosti, legendární brouk nebo velorexy.

V Třebíči, pokud budete mít to štěstí, můžete potkat Chevrolet Camaro první generace, které také samozřejmě platí mezi Camary za nejvzácnější.
OBRAZEM: Kultovní sporťák Chevrolet Camaro první generace

Nejen přehlídku mělo na programu zahájení sezóny. Hodinu před polednem nasedli řidiči do vozů a na motocykly a spanilou jízdou se vydali do Velkého Meziříčí k rozhledně na Fajtově kopci. I přes mraky k nim bylo počasí vstřícné. Při jejich první jarní cestě na ně nespadla ani kapka.