VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na nádraží vznikne ostrovní nástupiště s podchodem

Třebíč - Třebíčské nádraží prošlo zásadní proměnou v loňském roce. V červnu byl otevřen nový dopravní terminál, umožňující pohodlný přestup mezi vlakovou a autobusovou dopravou. Další výrazná změna čeká nádraží letos. V rámci revitalizace trati mezi Zastávkou u Brna a Okříškami vznikne v třebíčském kolejišti ostrovní nástupiště s podchodem.

10.6.2016
SDÍLEJ:

Vlakové nádraží v Třebíči.Foto: Deník/ František Vondrák

Práce na první etapě mezi Náměští nad Oslavou a Krahulovem začnou v polovině července. Hotovo by mělo být do konce října.

Právě v první etapě dojde také na práce na třebíčském nádraží. „Bude vybudováno nové ostrovní nástupiště s délkou dvě stě dvacet metrů a s podchodem. Kromě kolejových úprav bude provedena i rekonstrukce technologických zařízení, informačního systému pro cestující a dalších souvisejících věcí, tak aby se stala Třebíč plnohodnotnou moderní železniční stanicí," popsal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

V rámci revitalizace dojde také na opravy zastávek v třebíčské Borovině a ve Vladislavi. Oprava trati by měla rovněž snížit dojezdové časy vlaků. Mezi Zastávkou u Brna a Okříškami projede rychlík o čtyři a půl minuty rychleji a v opačném směru dokonce o 13 a půl minuty. Druhá etapa mezi Náměští nad Oslavou a Zastávkou u Brna je v plánu na první polovinu příštího roku od 1. března do 30. června. Následovat by měla také modernizace úseku Brno Zastávka.

„S ní počítáme až v letech 2018 2019 z důvodu majetkoprávních komplikací a neustálého napadání procesního řízení přípravy stav-by ze strany občanského sdružení Voda z Tetčic," vysvětlil Illiaš.

Výstavba nového ostrovního nástupiště s podchodem by nemusela být posledním krokem v modernizaci třebíčského nádraží. Na řadu by měla přijít také nádražní budova. „Rádi by-chom z železniční budovy na nádraží v Třebíči uděla- li vzorový projekt rekonstrukce. Budova by měla zůstat ve stávajících výměrách s tím, že přístavba z 50. let s rovnou střechou bude stržena a na jejím místě bude postavena moderní část se všemi službami, které patří k 21. století," sdělil vedoucí třebíčského odboru dopravy Aleš Kratina s tím, že je velká šance, aby se s rekonstrukcí začalo příští rok.

Autor: František Vondrák

10.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Stromy padaly na silnice, auta i karavan

Slavnosti tří kápí v Třebíči začaly v pátek odpoledne.
15

OBRAZEM: Slavnosti tří kápí v Třebíči začaly

V Jihlavě hoří hala společnosti na zpracování dřeva

Vysočina – Hned jedenáct jednotek hasičů zasahuje od brzkého rána u požáru ve společnosti zabývající se zpracováním dřeva v ulici Na Hranici v Jihlavě. Vyhlášen tam byl třetí stupeň požárního poplachu.

Mladíci na úvod rozstříleli Pelhřimov

Třebíč – Napůl úspěšní byli divizní dorostenci HFK Třebíč v derby Vysočiny proti Pelhřimovu. Starší fotbalisté v úvodním utkání nového soutěžního ročníku krajskému rivalovi nakonec podlehli. Mladší dorostenci si naopak otevřeli střelnici a soupeře vyprovodili dvanácti góly.

AKTUALIZOVÁNO

Na trati ze Znojma do Moravských Budějovic se srazilo auto s vlakem

Znojemsko, Třebíčsko – Smrtí dvou lidí a velmi vážným zraněním dítěte skončila v pátek odpoledne srážka osobního auta a vlaku na přejezdu u Žerůtek. „Minutu před třetí hodinou odpoledne se u stanice Olbramkostel střetl osobní vlak jedoucí z Okříšek do Znojma s osobním autem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor. Podle prvotních informací zahynuli dva lidé, “ sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. 

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení