VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na komunální volby vynaloží strany statisíce

Vysočina – Na volební kampaň pro komunální volby vynaloží v kraji Vysočina politické strany a volební uskupení řádově statisíce korun, podobně jako v roce 2006.

11.10.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/ Jiří Kopáč

Některé strany náklady za celý kraj neevidují a financování i způsob kampaně nechávají na místních organizacích. Ve formě vedení kampaně se strany příliš neliší. Spoléhají na volební noviny, inzerci v médiích, ojediněle se objeví billboardy a veřejné mítinky, zjistila ČTK.


Občanští demokraté nemají přehled, kolik utratí na celé Vysočině, ale v krajském městě Jihlavě vynaloží na kampaň 220 tisíc korun. „Kvůli současné ekonomické krizi je to přibližně polovina v porovnání s rokem 2006,“ řekl manažer občanských demokratů Erich Janderka. Při letošních sněmovních volbách měli k dispozici kolem 350 tisíc korun, většinu nákladů pokrylo centrum strany. O hlasy voličů bude ODS usilovat vedle tradičních forem také ohňostrojem a lampionovým průvodem na závěr kampaně.


Podle krajského volebního manažera Michala Šmardy nepřesáhnou náklady ČSSD na volby na Vysočině jeden milion korun, podobně jako před čtyřmi lety. Vydají celokrajské volební noviny a letáky. V jednotlivých obcích budou formy kampaně různé podle místních zvyklostí a možností. „V Jihlavě to bude spíš oslovování voličů v ulicích, ve Žďáru nad Sázavou zase tradiční bruslení s kandidáty,“ řekl Šmarda. Na červnové sněmovní volby vynaložila ČSSD na Vysočině přibližně dva miliony korun.


Rozpočet TOP 09 by podle krajského manažera Michaela Kubíka neměl přesáhnout 500 tisíc korun, podobně jako při letošních volbách do sněmovny. Strana osloví voliče inzercí v médiích, plakáty a letáky do schránek. „V Jihlavě, jako na jediném místě Vysočiny, je několik billboardů, uspořádáme spíš společenské akce zaměřené na rodiče s dětmi než klasické mítinky,“ řekl Kubík.


Tradiční inzerce


Lidovci také volební náklady za celý kraj neevidují. „Každá místní organizace se na organizování kampaně podílí sama, peníze skládají kandidáti,“ řekl lídr jihlavských lidovců Josef Kodet. V Jihlavě vynaloží KDU-ČSL na volby 120 tisíc korun, stejně jako v roce 2006. Kromě letáků, plakátů a inzerce v tisku budou mít jeden billboard, veřejný mítink uspořádají společně s kandidátem na senátora.


KSČM používá hlavně inzerci v tisku a kontaktní kampaň, volební mítinky uspořádá jen ve větších městech. Náklady na kampaň dosáhnou v kraji podobně jako při minulých volbách přibližně 200 tisíc korun. Na letošní volby do sněmovny dala KSČM na Vysočině kolem 600 tisíc korun.


Na společenské akce zaměřené hlavně na děti sázejí zelení. V kraji na kampaň vynaloží kolem 170 tisíc korun, asi o pětinu více než v roce 2006. V Jihlavě by měly pomoci billboardy a uspořádání biojarmarku.


Kolem 350 tisíc korun hodlá vložit do volební kampaně uskupení Krásná Jihlava. Voliče oslovuje vedle tradičních forem hlavně na společenských akcích – při besedách, rybářských závodech či golfovém turnaji.

JAROSLAV BUČEK (ČTK)

Autor: ČTK

11.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici D1 zemřel po nehodě další řidič

Bratři Ebenové.
3

Bratři Ebenové budou na zámku ve Valči jako na plovárně

Majitel hledal Kukiho u Vyskytné. Zatím ho nenašel

Vysočina – Klokan Kuki, který už možná několik týdnů běhá po lesích Jihlavska, byl naposledy spatřen v zatáčkách mezi Vyskytnou nad Jihlavou a místní částí Jiřín. V noci z úterý na středy ho tam byl dokonce hledat i majitel Radek Helekal. Bohužel bez úspěchu.

Mejzlík je s přístupem mladíků spokojen

Třebíč – Kolotoč přátelských zápasů se naplno rozeběhl i mladším dorostencům Horácké Slavie. Třebíčští hokejisté stihli suchou letní přípravu ještě do konce prázdnin, aby mohli stejně jako ostatní družstva v klubu vyjet na led.

Dorostenci ladí formu na ledě

Třebíč – Příprava na suchu a neoblíbené letní galeje už mají hokejisté dávno za sebou. Týmy v Třebíči se už od poloviny prázdnin na novou sezonu připravují na ledě a ne jinak je tomu i v případě staršího dorostu Horácké Slavie.

Z reklamního banneru někdo vyřízl logo

Třebíč - Někdo zvláštním způsobem poškodil reklamní banner na plotě v ulici Cyrilova v Třebíči. Z banneru vyřízl reklamní logo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení