Mezi čtyřmi zarytými odpůrci byl zastupitel a současně vedoucí místních technických služeb Milan Kolář. „Raději bych v centru Okříšek viděl přehlednou křižovatku. Myslím si, že sem kruhový objezd nepatří,“ shrnul stručně.

Situace se ho dotýká i osobně, protože u zmiňované křižovatky bydlí. „Nelíbí se mi to ani z toho důvodu, že provoz z Třebíče na Jihlavu, který je tu největší, by se mi kvůli kruhovému objezdu přestěhoval přímo pod okna,“ vysvětlil Kolář.

Domnívá se, že méně nákladné by bylo zpřehlednění křižovatky zbouráním rohové budovy, která patří městu a okolo níž vede silnice z Jihlavy na Třebíč. „Bylo by to nejjednodušší, nejméně finančně náročné a neublížilo by to vzhledu centra městyse,“ namítal Kolář.

Podobného názoru je i zastupitelka Jaroslava Mahelová: „Myslím si , že by postačilo rozdělit vozovku ostrůvky. Bylo řečeno, že rozpočet na kruhový objezd je čtyřicet milionů korun. Ty peníze by se však daly využít jinak. Už v minulém volebním období jsme prosazovali vybudování odbočky z benzinové pumpy na Přibyslavice. Centrum městyse by se tím zklidnilo a kamionová doprava by už do středu Okříšek zajíždět nemusela.“

Dalším důvodem, proč prý hlasovala proti kruhovému objezdu, je, že se do centra městyse podle ní nehodí.

Tak drahé to nebude, říká starosta

Vzhledem k tomu, že se na diskutované křižovatce prý žádné větší dopravní nehody neodehrály, připadá jí argumentace, že kruhový objezd bude bezpečnější, dosti slabá.

S tím jednoznačně nesouhlasí starosta Okříšek Zdeněk Ryšavý: „Říkat, že kruhový objezd jsou vyhozené peníze, je nesmysl. Tak drahé to není. Vyšlo by to do deseti milionů korun. Kdo ale zohlední, až se tam nějaká nehoda stane? To se budeme také dohadovat, kolik to stálo a jestli to byly vyhozené náklady?“

Podle něj by měl nyní městys využít možnosti vyjádřit svůj názor, jakou variantu řešení křižovatky upřednostňuje. Investorem bude kraj.

„Řešení dopravní situace formou obchvatu je nereálné z hlediska finančního. Řešení průtahem, který by měl logiku, naráží na nesouhlas majitelů pozemků. A vyvlastňování pro nás není přijatelné. Jediný způsob, jak z toho ven, je vyřešit křižovatku,“ mínil starosta.

Většinou zastupitelů odsouhlasená varianta kruhového objezdu nejen že podle mínění starosty napomůže plynulosti dopravy, ale zkrášlí centrum městyse.

„Kdybychom na té křižovatce udělali pouze další odbočný pruh, to by nic nevyřešilo,“ zamýšlel se.

Je přesvědčen, že asfaltová plocha se vybudováním kruhového objezdu nezvětší, naopak přibude v jejím středu zeleň.

Nyní městys bude informovat kraj o svém rozhodnutí, že přijal variantu s kruhovým objezdem. Následně dojde na zpracování projektové dokumentace. „Najde–li se dostatek finančních prostředků a nebudou–li komplikace, pak by se výstavba kruhového objezdu realizovala v roce 2013,“ uvedl Zdeněk Ryšavý.

K řešení je toho víc

Diskuze ohledně dopravního řešení centra Okříšek trvají už léta. Jasný směr, kterým by se řešení mělo ubírat dali Okříšští teprve nyní rozhodnutím zastupitelů. S přestavbou křižovatky souvisí ale také další změny a záměry. Vedení městyse uvažuje o tom, že by autobusové zastávky ze současného autobusového nádraží přestěhovalo na volnou plochu před tzv. Bílým domem. Ani tento návrh však nezůstává bez odpůrců.