VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kdo byl na vojně, má s UAZem zkušenost

Třebíč - Lucka Soukopová není žádná Bárbína, která by trávila většinu času lakováním nehtů. Když má chvíli čas, nasedá do svého vojenského terénního vozu a vyráží na vyjížďku. Ale nemyslete si, že jen korzuje po rovné silnici a rozdává kolem úsměvy.

11.7.2014
SDÍLEJ:

Lucky UAZ byl vyroben v roce 1973, tedy asi rok po zahájení jeho výroby. Na sobě nese znaky ruského vzdušného výsadkového vojska.Foto: Jan Kotlík

Lucka se nejraději zakousne do volantu a prohání svého UAZa nejrozmanitějším terénem. Moderní „esúvéčka" by takové vyjížďky nevydržela, ba ani nedokázala zdolat. Proto se Lucka ve svých osmnácti letech zaradovala, když od svého táty, který pro změnu přesedlal na amerického Willise, dostala již zmíněného UAZa.

UAZ 469 byl vyvinutý v Sovětském svazu již koncem šedesátých let, jako nástupce populárního, ale již zastaralého terénního vozu GAZ 69, dobře známého i u nás. UAZ 469 musel projít náročným testováním, a tak se do výroby dostal až v roce 1972. Od té doby jím byly vybavovány armády východního bloku. Kdo prodělal základní vojenskou službu, bezpochyby má s UAZem osobní zkušenost.

Uaz 469 má jako každé správné terénní auto samostatný rám, obě tuhé nápravy odpružené listovými pery, přiřaditelný pohon přední nápravy, redukční převodovku a koncové redukce u nábojů kol, které ještě více zvyšují průchodnost terénem (civilní verze s označením 469 B redukce kol neměly). Srdcem vozu je vodou chlazený řadový zážehový čtyřválec s rozvodem OHV, známý z Volhy, ovšem s úpravou pro provoz i na méně kvalitní benzín. Motor je spojen se čtyřrychlostní manuální převodovkou.

UAZ má plátěnou snímací střechu, odnímatelná boční okna i s rámy a sklopné přední okno. Rezervní kolo spolu s kanystrem našlo místo na zádi, stejně jako u Jeepů. Zajímavostmi jsou mimo jiné dvě palivové nádrže nebo například místa pro sedm sedících pasažérů.

Další neméně zajímavá skutečnost je, že se UAZ 469 vyrábí v prakticky nezměněné podobě dodnes. Nese jméno Hunter a od prapůvodní verze ho odlišuje jen mírně pozměněná přední maska a částečně přepracovaný interiér. Vše doplňují plastové nárazníky a líbivá kola z lehké slitiny. UAZ 469 je v Rusku stále hojně používán také policií, stejně jako archaické Lady.

Lucčin UAZ byl vyroben v roce 1973, tedy asi rok po zahájení jeho výroby. Na sobě nese znaky ruského vzdušného výsadkového vojska. Lucka se s ním pravidelně účastní například soutěže O zlomenou poloosu a podobných akcí, a jak je vidět z fotografie, dosyta si to užívá!

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

11.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici D1 zemřel po nehodě další řidič

Bratři Ebenové.
3

Bratři Ebenové budou na zámku ve Valči jako na plovárně

Majitel hledal Kukiho u Vyskytné. Zatím ho nenašel

Vysočina – Klokan Kuki, který už možná několik týdnů běhá po lesích Jihlavska, byl naposledy spatřen v zatáčkách mezi Vyskytnou nad Jihlavou a místní částí Jiřín. V noci z úterý na středy ho tam byl dokonce hledat i majitel Radek Helekal. Bohužel bez úspěchu.

Mejzlík je s přístupem mladíků spokojen

Třebíč – Kolotoč přátelských zápasů se naplno rozeběhl i mladším dorostencům Horácké Slavie. Třebíčští hokejisté stihli suchou letní přípravu ještě do konce prázdnin, aby mohli stejně jako ostatní družstva v klubu vyjet na led.

Dorostenci ladí formu na ledě

Třebíč – Příprava na suchu a neoblíbené letní galeje už mají hokejisté dávno za sebou. Týmy v Třebíči se už od poloviny prázdnin na novou sezonu připravují na ledě a ne jinak je tomu i v případě staršího dorostu Horácké Slavie.

Z reklamního banneru někdo vyřízl logo

Třebíč - Někdo zvláštním způsobem poškodil reklamní banner na plotě v ulici Cyrilova v Třebíči. Z banneru vyřízl reklamní logo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení