VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Elektrifikace železnice přes Třebíč přinese vyšší rychlost

Třebíčsko - Železniční trať vedoucí přes Třebíč se příští rok dočká velké rekonstrukce. Za více než miliardu korun nechá Správa železniční dopravní cesty opravit většinu trati v úseku Zastávka u Brna Okříšky. Ta bude probíhat v letech 2016 a 2017. O dva roky později by se cestující mohli dočkat i elektrifikace trati.

15.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Michaela Hasíková

„Aby investice plánované na rekonstrukci v následujících dvou letech byly efektivní, musí se v modernizaci pokračovat," je přesvědčen Aleš Kratina ze spolku Regio 2020 a vedoucí odboru dopravy na třebíčské radnici.

Kdy by k dalšímu zmodernizování trati vedoucí přes Třebíč mohlo dojít, bude záležet i na tom, kdy se podaří elektrifikovat úsek Brno Zastávka u Brna. „Dále závisí na ekonomické návratnosti elektrifikace, což právě zpracovává technicko-ekonomická studie. Její výsledky nám řeknou, v jakém rozsahu by byla. Jestliže dopadne vše v pořádku, mohlo by se orientačně začít se stavbou od roku 2019," informoval mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Elektrifikace trati by lidem měla přinést další zrychlení dopravy. „Bude možnost nasadit výkonnější stroje. Nyní, pokud nasadíte poměrně výkonnou lokomotivu, tak do kopce u Rapotic jede maximálně padesátikilometrovou rychlostí. Elektrická tam může jet osmdesátkou. Přinese to větší stabilitu a cestovní rychlost v celé délce trati," popsal Kratina.

Budou dvě koleje?

Další zrychlení by mohlo přinést případné přidání jedné koleje. Díky tomu by nemusela vznikat častá zpoždění zapříčiněná čekáním na další spoje na trati. To se však nechystá. „Zdvoukolejnění úseku ze Zastávky u Brna do Jihlavy se nepředpokládá, jelikož se nejedná o natolik vytíženou trať. Investiční náklady by byly natolik vysoké, že by stavba absolutně nevyšla v kladných ekonomických ukazatelích. To je hlavní požadavek na financování ať už z evropských finančních prostředků, tak z prostředků České republiky," vysvětlil Illiaš.

Spolu s elektrifikací by se navíc mohly opravit další úseky trati a peníze by šly také do modernizace náměšťského nádraží. „Už teď je zřejmé, že bude mít několik nástupištních hran, včetně podchodu na ostrovní nástupiště. Ten by mohl pokračovat pod kolejištěm, aby spojil obě části Náměště," dodal Illiaš.

Autor: František Vondrák

15.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Slet čarodějnic na sokolském stadionu v Třebíči.
26

OBRAZEM: K vatře v Třebíči míří zástupy lidí. Jste tam také?

Ilustrační foto.

Policie hledá sprejera, který tvoří obrazce dámského přirození

Cyklistický maraton je tu, na přihlášení zbývají poslední dny

Třebíč – Počátek května je tradičním datem konání jedné z největších cyklistických akcí na Třebíčsku, veřejného závodu horských kol Čez MTB Maratonu. Jinak tomu není ani letos, kdy pořadatelé ze Sportovního klubu SHS Třebíč zvolili pro konání jubilejního X. ročníku závodu neděli 7. května.

O dovolené pomáhá, kde je třeba. Petr Šimon dostal Cenu Ď

Myslibořice - Cenu Ď, která je oceněním pro dobrodince, převzal Petr Šimon. Každoročně v rámci své letní dovolené dojíždí do Diakonie ČCE v Myslibořicích a pomáhá, kde je potřeba. Doveze si dokonce i svoje nářadí, pracuje v parku, pomáhá při údržbě budovy a v odpoledních a večerních hodinách věnuje svůj čas klientům.

Čarodějnice v Náměšti upraví v salónu krásy, i jinde je program bohatý

Třebíčsko – Velké ohně během poslední dubnové noci symbolizují oblíbenou českou tradici – pálení čarodějnic. I letos si různé spolky připravily na tuto noc zajímavý program jak pro malé tak velké návštěvníky.

Rampušáci se přetahovali s Řevnickými, letos rekord slaví deset let

Vysočina - Nejvyšší změřená hořící hranice, u níž se odehrával čarodějnický program, oslaví v neděli 30. dubna desáté narozeniny. Hranici měřící 16,999 metru postavil klub Rampušáků ze středočeských Mnichovic v dubnu 2007. Zahořela, jak jinak, 30. dubna onoho roku.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies