VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Elegantní Jeep Grand Cherokee. Jeho heslem je síla a spolehlivost

Třebíč - Jeep Grand Cherokee byl první Jeep vyrobený po převzetí automobilky AMC (která do té doby Jeepy vyráběla) firmou Chrysler. Grand Cherokee první generace byl světu představen v roce 1992. Grand Cherokee měl, jak název napovídá, větší samonosnou karoserii nežli doposud a souběžně vyráběný Cherokee.

29.8.2014 3
SDÍLEJ:

Petr Kopáček s přítelkyní Markétou a jeho nepřehlédnutelný Jeep Grand Cherokee Limited.Foto: Jan Kotlík

Cílem bylo konkurovat Fordu Explorer, který od počátku své výroby trhal rekordy v prodejnosti segmentu SUV. Grand Cherokee bylo možno zakoupit ve čtyřech stupních výbavy: v základní, Laredo, Limited a Grand Wagoneer.

Pohonnou jednotkou byl řadový šestiválec s objemem 4.0 litru převzatý od jeho menšího bratra Cherokeeho, ovšem se zvýšeným výkonem (Cherokee s tímto výkonnějším motorem nesl označení „Hight Output"). Časem se ale připojily i silnější motorizace, a to dva osmiválce s obsahy 5.2 a 5.9 litru. S těmito motory se Grand Cherokee stal velice hbitým autem. Dodejme, že Grand se pro evropský trh vyráběl i v rakouském Grazu. Zde do něj byl také montován italský diesel VM Motori o obsahu 2.5 litru, se kterým se u nás setkáváme nejčastěji.

Brumlavý osmiválec

Proto se vám také jen tak nepoštěstí potkat v ulicích Třebíče Jeep Grand Cherokee první generace, z jehož výfuku se line brumlavý až dunivý zvuk velkoobjemového osmiválce s výkonem přes 200 koňských sil a disponujícím obřím kroutícím momentem! Že je jízda v takovém Jeepu opravdovým zážitkem, by mohl vyprávět například Petr Kopáček, který doma jeden takový kousek opatruje. Vlastně si ho pořídili s tátou, jak se říká, napůl.

Temně černý Grand se zlatým „zdobením" jezdil původně v Německu, kde měl pouze jednoho majitele. Ke Kopáčkům se dostal přes jednoho známého, který chtěl Jeepa používat k závodům v těžkém terénu. Nakonec byl však tento krásný zachovalý kousek zachráněn a dnes si může u Kopáčků klidně a v bezpečí užívat privilegia netradičního joungtimera. Zachráněný Jeep byl vyroben v roce 1995. Pod jeho kapotou najdeme vidlicový osmiválec s rozvodem OHV a obsahu 318 kubických palců (tedy 5.2 litru), jehož historie sahá zpět o několik desetiletí. Jeho heslem je síla a spolehlivost!

O řazení se stará automatická převodovka a síla motoru je přenášena na kola obou tuhých náprav. Elegantní Grand je ve výbavě Limited. Tudíž uvnitř najdeme vše, co je třeba k hýčkání řidiče i posádky, včetně kožených sedadel, dřevěného obložení nebo palubního počítače. Že se má Grand u Kopáčků dobře, dokazuje i dárek, který dostal Petr k narozeninám. Pod balícím papírem totiž našel tlumič výfuku značky Flowmaster. Zasvěcení vědí, že takový tlumič dá poctivému motoru ještě úchvatnější zvuk.

A tak, když si chce Petr užít den, vezme svoji přítelkyni Markétu a ve svém Jeepu Grand Cherokee Limited brázdí ulice Třebíče. Všichni tři si pak náležitě užívají každý metr pohodového cruisingu doplněného kulisou brumlavého osmiválce.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

29.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Zajímavé klasické škodovky, které zrovna hledají nové majitele.
AUTOMIX.CZ
30

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Ilustrační foto.

Kosa opět padla na kámen. Obilí u Římova shořelo

Silná bouřka lámala stromy a zatopila sklep

Třebíčsko – Na několika místech museli v noci ze čtvrtku na pátek zasahovat hasiči.

Srážka vymrštila auta do pole. Řidiči mohou hovořit o štěstí

Valeč – K vážné dopravní nehodě došlo ve čtvrtek v podvečer u Valče. Srazila se tam dvě osobní vozidla a obě skončila po nárazu na poli.

Chlístov uspořádá k 60. výročí od založení fotbalu turnaj

Chlístov – Je tomu už šedesát let, co se hraje fotbal v Chlístově.

Farář požehná všem motoristům a automobilům u baziliky

Třebíč – Blíží se svátek svatého Kryštofa, který je patronem všech řidičů a cestujících. Proto se v neděli po mších v bazilice sv. Prokopa v Třebíči bude na parkovištích v blízkosti chrámu žehnat všem motoristům i jejich vozidlům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení