VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čtvrtá generace je rychlá a lehká díky dílům z laminátu

Třebíč - Americký sportovní automobil Chevrolet Corvette jsme si na těchto stránkách již v minulosti představili. Corvette měla vždy mezi americkými sporťáky výsadní postavení. Na rozdíl od všech těch muscle cars s obřími a výkonnými motory totiž uměla i zatáčet. V praxi to znamená, že konstruktéři při vývoji Corvetty věnovali svoji pozornost i jízdním vlastnostem.

3.6.2016
SDÍLEJ:

Corvette C4 na Karlově náměstí v Třebíči.Foto: Jan Kotlík

Jedním z důkazů snahy o snížení hmotnosti vozu je skutečnost, že karoserie Corvett nebyly nikdy vyráběny z plechu. Svoji úlohu zde hrál klasický ocelový rám podvozku a karoserie z laminátu. Na konci sedmdesátých let s poslední generací s názvem Stingray, začal tento super vůz mezi evropskou konkurencí mírně zaostávat. A tak přišla na řadu čtvrtá generace.

Tato čtvrtá generace nesla označení C4 a přinesla revoluci především v konstrukci podvozku. Chevrolet Corvette C4 byl představen v roce 1982, ale prodávat se začal až v roce následujícím jako model 1984. Zajímavostí je, že všechny vozy vyrobené v roce 1982 byly sešrotovány. Důvodem byly různé nedostatky způsobené chybami v náběhu výroby. Zachován byl pouze jediný exemplář, který zaujal místo v národním muzeu Corvette v Kentucky.

Nová Corvetta byla postavená na jakémsi prostorovém rámu s vysokými prahy, ochranným obloukem integrovaném v rámu čelního okna a dalším za kabinou pasažérů. Panely karoserie byly z umělé hmoty. Pro další snížení hmotnosti bylo také odpružení zadní nápravy realizováno jedním listovým perem vyrobeným z laminátu. O pohon se starala již osvědčená klasika vidlicový osmiválec tzv. „smal block" o objemu 5,7 litru ve spojení s manuální nebo automatickou převodovkou.

Kromě moderního a střídmého designu nové Corvetty si řidič mohl užít i další novinky, jako třeba přístrojového štítu z tekutých krystalů. Na výběr byla i střecha targa se sundávacím středním dílem a později i plnohodnotný kabriolet. „Céčtyřka" v základním provedení dosahovala rychlosti 200 km/h. Tuto hodnotu měly na svědomí v USA stále se zpřísňující emisní normy a výkony všech vozů prodávaných v Severní Americe byly výrazně „seškrceny".

Chevrolet Corvette C4 na našich obrázcích byl vyroben v roce 1985. Je vybaven automatickou převodovkou a v Třebíči jste ho mohli vidět v loňské sezoně na akcích místního veterán klubu. V dnešní době již změnil svého majitele a na třebíčských silnicích ho už bohužel nepotkáme.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

3.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zajímavé klasické škodovky, které zrovna hledají nové majitele.
AUTOMIX.CZ
30

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Ilustrační foto.

Kosa opět padla na kámen. Obilí u Římova shořelo

Silná bouřka lámala stromy a zatopila sklep

Třebíčsko – Na několika místech museli v noci ze čtvrtku na pátek zasahovat hasiči.

Srážka vymrštila auta do pole. Řidiči mohou hovořit o štěstí

Valeč – K vážné dopravní nehodě došlo ve čtvrtek v podvečer u Valče. Srazila se tam dvě osobní vozidla a obě skončila po nárazu na poli.

Chlístov uspořádá k 60. výročí od založení fotbalu turnaj

Chlístov – Je tomu už šedesát let, co se hraje fotbal v Chlístově.

Farář požehná všem motoristům a automobilům u baziliky

Třebíč – Blíží se svátek svatého Kryštofa, který je patronem všech řidičů a cestujících. Proto se v neděli po mších v bazilice sv. Prokopa v Třebíči bude na parkovištích v blízkosti chrámu žehnat všem motoristům i jejich vozidlům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení