VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Commander navázal na legendu Wagoneer

Třebíč – Pod křídly koncernu Chrysler se paleta modelů značky Jeep začala rozrůstat, což se nejvíce projevilo na počátku nového milénia. Tehdy Jeep nabízel celkem šest modelových řad. Na počátku palety byl nejmenší Compass a o něco vetší Patriot.

17.6.2016
SDÍLEJ:

Jeep Comander v temně černé barvě jezdí od března v Třebíči. Pod kapotou má vidlicový osmiválec o obsahu 5,7 litrů s výkonem 326 koní.Foto: Jan Kotlík

Následoval Wrangler, jako odkaz klasických Jeepů. Dále to byl zmodernizovaný Cherokee a luxusní Grand Cherokee. Vrcholem nabídky pak byl Jeep Commander. A právě toho si dnes představíme.

Vrchol nabídky

Commander měl být jakýmsi odkazem na největší a nejluxusnější Jeep Grand Wagoneer, vyráběný od šedesátých let minulého století. Commander sdílel některou techniku s typem Grand Cherokee, ale ve své podstatě se jednalo o zcela jiný vůz. Pojďme se na něj podívat. Na první pohled zaujme, stejně jako u legendárního Wagoneeru, mohutná karoserie nekompromisních hranatých tvarů. Svým designem výrazně připomíná první generaci typu Cherokee. Tím však veškerá podobnost končí.

Svojí velikostí a vnitřním uspořádáním je Commander jakýmsi ekvivalentem mezi SUV a velkoprostorovým minivanem. Sedadla má totiž uspořádána ve třech řadách celkem pro sedm osob. Sedačky jsou navíc dělené, dají se zcela sklápět a překypují možnostmi různého uspořádání. To umožňuje velice variabilní využití vnitřního prostoru, podobně jako u koncernového kolegy Chrysleru Voyager. To, co na Commanderu také zaujme, je jeho palubní deska. Ta je téměř kolmá, bez jakýchkoliv dnes běžných patvarů, prohlubní a vydutí. Kromě praktičnosti tak v sobě ukrývá i kouzlo jednoduchosti a čistého stylu. Navíc je doplněna celkem osmi stavitelnými kruhovými výdechy vzduchu, které dodávají interiéru patřičný „šmrnc".

Návrháři se také snažili zdůraznit surovou strohost prapůvodních Jeepů. Proto, jak na karoserii tak v interiéru, nalezneme obnažené kovové hlavy šroubů s vnitřním šestihranem. Zvenku se starají o uchycení lemů blatníků, uvnitř zdobí již zmíněnou palubní desku. Umocnit požitek z jízdy mají na starost i tři střešní okna, jedno velké nad předními sedadly a dvě menší nad prostřední řadou sedadel. Pro lepší výhled pasažérů jsou také jednotlivé řady sedadel uspořádány stupňovitě, kde první řada je nejníže a třetí nejvýše.

Síla pod kapotou

Určitě vás ale bude zajímat, co Commander skrýval pod kapotou. Základem byl vidlicový šestiválec Power Tech o obsahu 3,7 litrů následovaný vidlicovým osmiválcem Power Tech o obsahu 4.7 litrů. Vrcholem byl legendární vidlicový osmiválec 5,7 HEMI. Příznivce ekologie jistě nepotěší, že na výběr byl i kouřivý přeplňovaný dieselový agregát o obsahu 3.0 litrů z produkce Mercedes-Benz. Bohužel, s tímto motorem produkujícím saze, je vybaveno asi nejvíce Commanderů u nás. Převodovky byly u všech motorizací automatické. Jeep Commander se vyráběl v letech 2006 až 2010.

326 koní z Třebíče

Jeep Comander, kterého dnes máme tu čest představit, byl vyroben v roce 2009 a k nám do Třebíče připutoval teprve letos v březnu. Jeho prvním majitelem byl provozovatel autosalonu Chrysler v Hlučíně. Máme to štěstí, že tento Commander má pod kapotou to nelepší, co si můžeme přát. Vidlicový osmiválec HEMI (s půlkulovitými – hemisférickými – spalovacími prostory pro příznivější víření spalovací směsi) má obsah 5,7 litrů a výkon 326 koní. Karoserie je vyvedena v temně černé barvě, výhružně skrývající sílu pod kapotou, zatímco interiér hýčká posádku vkusnou černobílou kombinací doplněnou dřevěným obložením a chromovanými doplňky. Jízda s Commanderem je typická pro americký automobil. Těmi správnými přívlastky jsou především pohodlí, síla, radost a spousta stylu!

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

17.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Houbaření v okolí Vojnova Městce.
11

Už rostou. Vysočina se stává rájem pro všechny houbaře

Ilustrační foto

Úvěrového podvodníka z Jihlavy poslal soud do vězení na šest let

Začíná čas václavek, rostou ke konci září

Vysočina – Houbaři už domů nosí také václavky, oblíbené houby se světlehnědými kloboučky, které si většina lidí spojuje právě s koncem září. Kolem svátku svatého Václava totiž rostou nejhojněji.

Jestli se nestihne včas opravit hlavní bazén na Polance, bude muset areál zavřít

Třebíč – Unikátní plavecký areál pro letní oddych v údolí řeky Jihlavy. To je třebíčská Polanka. V poslední době se ukazuje, že pokud město zavčas nezainvestuje do generální opravy hlavního padesátimetrového bazénu, bude Polanka na zavření. Jedná se o investici v desítkách milionů korun.

OBRAZEM: Brtničtí poutníci došli do Santiaga de Compostela

Brtnice - Odkud jsi? Tuto otázku na té cestě uslyšíte velmi často. A odpovědi se různí. Ze Španělska. Z USA. Z Francie. Z Filipín. Ze Švýcarska. A mnoha a mnoha dalších zemí. A občas také zazní: Z České republiky. I am from the Czech Republic. Soy de la República Checa. Ale ať už je odpověď jakákoli, vždy na ni uslyšíte kouzelnou formulku: „Buen camino!“ „Buen camino!“

Nováček zaspal úvod, obrana Dukly byla až příliš prostupná

Pardubice, Jihlava - Další obrat se nepovedl. Jihlavští hokejisté doplatili v dalším extraligovém kole v Pardubicích na tragický vstup do utkání. Během sedmi minut inkasovali čtyři branky, a i když dokázali tříbrankové manko v úvodu třetí třetiny vymazat, psychické výhody nad protivníkem nedokázali využít a po opakovaných selháních v obraně odjížděli domů bez bodu po porážce 5:7.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení