VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chevrolet HHR se nevejde do žádné ze škatulek

Třebíč - V roce 2005 představil koncern General Motors světu další automobil, který byl součástí vznikající vlny retro designu, jež začala zaplavovat nejen americké showroomy. Automobiloví designéři si začali pro své nové karoserie brát vzor z automobilů, které slavily úspěch v dobách dávno minulých. Jako příklad uveďme nový VW Beetle, Mini Cooper, Ford Mustang, nebo v minulosti na těchto stránkách představovaný Chrysler PT Cruiser.

21.12.2015
SDÍLEJ:

Chevrolet HHR o obsahu 2.4 litru z roku 2009. Foto: Jan Kotlík

Ani GM nechtěl zůstat pozadu. Jako předlohu svého nového vozu si zvolil model Chevrolet Suburban ročníku 1949. Vznikl tak automobil u kterého se budeme těžko rozhodovat, do jaké kategorie ho zařadit. Na klasický kombík je moc velký, na minivan zase moc malý. O karoserii nicméně hovoří i jeho název HHR, což je zkratka Hertiage Hight Roof. Tu můžeme přeložit jako „dědictví vysoké střechy". Nezbude tedy, nežli se smířit s tím, jaký HHR je, a dnes oblíbené škatulkování pro tentokrát ponechat stranou.

A co motor? Pod kapotou HHR najdeme pouze benzinové čtyřválce. Na výběr jsou celkem tři. Atmosférické o obsahu 2.2 (výkon cca 150 koní) 2.4 litru (výkon téměř 170 koní) a přeplňovaný 2.0 pro verzi s označením SS (Super Sport), který disponuje živými 260 koňskými silami. Pro oficiální evropský trh však byly určeny HHR pouze s jednou variantou motoru a to s čtyřválcem 2.4. Ani tak však evropský zákazník nebyl nijak ochuzen, neboť s uvedeným motorem dokáže být HHR velice svižným vozem. Co se týká převodovky, volba může padnout na pětistupňový manuál nebo automat. Prodej modelu HHR skončil roku 2011.

Chevroleta HHR si vyberou rozhodně individualisté a ti, které omrzela dnešní uniformita automobilové konfekce, předhánějící se různými do sebe již vzájemně ani nezapadajícími patvary svých karoserií. Hlavním heslem je u HHR „klasika" podpořená moderní technikou. V Třebíči a okolí jezdí hned několik Chevroletů HHR.

Dnes si představíme vůz vyrobený v roce 2009. Jedná se o evropskou verzi vybavenou čtyřválcem o obsahu 2.4 litru a automatickou převodovkou. Nynější majitelé ho zakoupili, když měl na tachometru pouhých 20 tisíc kilometrů. Původní majitel totiž přestal splácet leasing a Chevrolet mu byl proto zabaven. Zato jeho současní majitelé si teď můžou každodenně užívat jeho výjimečnosti, pohodlí a svižného motoru nejen v ulicích Třebíče.

Jan Kotlík

Autor: Redakce

21.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zajímavé klasické škodovky, které zrovna hledají nové majitele.
AUTOMIX.CZ
30

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Ilustrační foto.

Kosa opět padla na kámen. Obilí u Římova shořelo

Silná bouřka lámala stromy a zatopila sklep

Třebíčsko – Na několika místech museli v noci ze čtvrtku na pátek zasahovat hasiči.

Srážka vymrštila auta do pole. Řidiči mohou hovořit o štěstí

Valeč – K vážné dopravní nehodě došlo ve čtvrtek v podvečer u Valče. Srazila se tam dvě osobní vozidla a obě skončila po nárazu na poli.

Chlístov uspořádá k 60. výročí od založení fotbalu turnaj

Chlístov – Je tomu už šedesát let, co se hraje fotbal v Chlístově.

Farář požehná všem motoristům a automobilům u baziliky

Třebíč – Blíží se svátek svatého Kryštofa, který je patronem všech řidičů a cestujících. Proto se v neděli po mších v bazilice sv. Prokopa v Třebíči bude na parkovištích v blízkosti chrámu žehnat všem motoristům i jejich vozidlům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení