Dvě největší města regionu budou opět spojena jednou rychlou cestou. V posledních měsících totiž nebylo zrovna jednoduché dostat se z krajského města do bezmála čtyřicet kilometrů vzdálené Třebíče. Cesta přes Příseku, místní části Brtnice, byla zavřená kvůli stavbě dlouho očekávaného obchvatu.
„Stavba za 167 milionů korun výrazně zrychlí a zkomfortní cestování mezi těmito dvěma městy. Na tříkilometrovém úseku byly v údolí Příseckého potoka postaveny dva nové mosty," informoval Libor Joukl, náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy a majetku.

Řidiči budou moci novou komunikaci využívat v režimu předčasného užívání bez zásadních dopravních omezení. Kompletní stavba má být předána do konce září.
„Konečně se dočkám. Jezdím mezi Jihlavou a Třebíčí minimálně jednou týdně a bylo to v posledních měsících kolikrát doslova peklo. Hlavně v době hlavní rekonstrukce silnice ve Stonařově, kdy se čekalo dlouhé minuty na semaforech," přidal poznatek řidič Josef Petrlík.

Výrazně se uleví také lidem v Brtnici. Starostka Miroslava Švaříčková už před časem uvedla, že se těší, až bude obchvat u Příseky hotový. Původně totiž město usilovalo o to, aby se obchvat otevřel už s koncem srpna s brtnickou poutí. Průtahy stavby kvůli podloží to ovšem znemožnily. Do předběžného užívání se obchvat otevírá o čtrnáct dní později oproti původnímu plánu.

Uleví obci

Obchvat vedoucí jihozápadně od Příseky mimo zastavěné území obce se začal budovat loni v listopadu. Zakázku získalo sdružení Příseka CE tvořené firmami Colas CZ a Eurovia CS.

Obchvat, která má odvést dopravu z místní části Brtnice se napojil necelý kilometr před Přísekou ve směru od Jihlavy a na původní silnici pokračuje před odbočkou na Uhřínovice. „Propojí tak modernizované úseky, které Kraj Vysočina na této páteřní komunikaci rozšířil a zkapacitnil v minulých letech. Součástí nové trasy jsou i dva mosty – přes Přísecký potok a přes polní cestu. Oba mosty jsou tvořeny tubosidery – přesypanou konstrukcí, kterou tvoří uzavřený pružní rám z ocelových dílců," uvedl Joukl.

Vzhledem k členitému reliéfu krajiny musela být část komunikace zaříznuta do terénu. Na projekt získal kraj peníze z Regionální operačního programu Jihovýchod.