VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusové nádraží: přestavět, nebo odstěhovat?

Třebíč - Otázka budoucího vzhledu třebíčského autobusového nádraží opět ožila na nedávném zasedání výboru pro revitalizaci centra města. Na něm představila místní firma Dis Projekt svoji studii autobusového nádraží.

26.4.2011
SDÍLEJ:

Tuto studii navrhla třebíčská firma Dis Projekt. „Studie usiluje o to, vnést řád do dnešní monofunkční plochy podřízené pouze předimenzovanému a neekonomickému dopravnímu řešení,“ vysvětlil architekt Milan Grygar.Foto: archiv/ Dis Projekt

„Současné autobusové nádraží v Třebíči má velmi odpudivý vzhled. Zasloužilo by si kompletní modernizaci – od čekárny se záchodky až po zastávky. Ta budova je ostudou města. Není to příjemné místo pro návštěvníky,“ rozčiloval se Jiří Novotný z Třebíče.

Jaké změny prostranství autobusového nádraží na Komenského náměstí Dis Projekt městu navrhuje, přiblížil architekt Milan Grygar: „Na upravené spodní úrovni současného nádraží by bylo parkoviště s kapacitou až 200 parkovacích míst. Nad ním by horní plocha patřila autobusovým terminálům, byla by bezbariérově přístupná z výpravní budovy. Celému území je navrácen městský uliční charakter s možností vzniku další vybavenosti.“

Navrhovaná studie Dis Projektu zmenšuje plochu pro vlastní autobusové nádraží a nabízí realizaci veřejných staveb na zbývající ploše území. Bezbariérové řešení umožňuje bezpečnější provoz na nádraží. „Severní část území nynějšího autobusového nádraží lze využít pro výstavbu zatím nespecifikované veřejné budovy, uvažovat je možno i o novostavbě nové výpravní budovy,“ objasnil Grygar.

Proč autobusy vedle vlaků ano, či spíše ne

Myšlenka obnovy autobusového nádraží se příliš nelíbí architektu Aleši Stuchlíkovi z občanského sdružení Metropolis. Důvody vysvětlil: „Rozhodně by tu měla být nějaká vazba autobusů a vlaků, což v Třebíči chybí. Autobusové nádraží by bylo vhodnější situovat vedle vlakového nádraží.“ Vazbou autobusového a vlakového nádraží se v minulosti zabýval i Dis Projekt.

Jejich závěry prý zásadní vazbu mezi oběma typy dopravy nepotvrdily. „Je nutno vycházet z reálné urbanistické polohy a dopravní situace v prostoru nádraží ČD, kde je pohyb několika stovek spojů za den zcela nemyslitelný. Naše studie potvrdila výlučně možnost zapojení linek MHD do přednádražního prostoru ČD. Omezeně lze zapojit linkové autobusy, zřízením průjezdných zastávek,“ naznačil Grygar.

Podle architekta Aleše Stuchlíka samostatná studie plochy autobusového nádraží komplikace s dopravou nevyřeší. „Tu plochu je třeba řešit jako celek. Mám na mysli prostor od Podklášterského mostu se čtyřproudou komunikací a přilehlý prostor parkoviště na Komenského náměstí a Masarykově náměstí,“ dumal Stuchlík. Tvrdí, že plocha pro autobusy v centru města zabírá zbytečně příliš velký prostor. „Nemělo by docházet k tomu, že v prostoru centra města budou autobusy odstavovány na celý den. Taková plocha do toho místa určitě nepatří,“ poznamenal Stuchlík.

Podle vyjádření třebíčského místostarosty Pavla Pacala město nyní řeší veškerou dopravu v kontextu s revitalizací Karlova náměstí.

Autor: Eva Bártíková

26.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cvičení Ample Strike.

Nad Vysočinou se budou brzy cvičit vojáci

Ilustrační fotografie.

Stromy padaly na silnice, auta i karavan

OBRAZEM: Slavnosti tří kápí v Třebíči začaly

Třebíč - Slavnosti tří kápí začaly. Úderem šestnácté hodiny se začali na Podzámeckou nivu scházet první návštěvníci. Sledují vystoupení šermířských skupin a drezůru koní. Na místě je také nepřeberně stánků s občerstvením a suvenýry. Večer jsou na programu koncerty.

V Jihlavě hoří hala společnosti na zpracování dřeva

Vysočina – Hned jedenáct jednotek hasičů zasahuje od brzkého rána u požáru ve společnosti zabývající se zpracováním dřeva v ulici Na Hranici v Jihlavě. Vyhlášen tam byl třetí stupeň požárního poplachu.

Mladíci na úvod rozstříleli Pelhřimov

Třebíč – Napůl úspěšní byli divizní dorostenci HFK Třebíč v derby Vysočiny proti Pelhřimovu. Starší fotbalisté v úvodním utkání nového soutěžního ročníku krajskému rivalovi nakonec podlehli. Mladší dorostenci si naopak otevřeli střelnici a soupeře vyprovodili dvanácti góly.

AKTUALIZOVÁNO

Na trati ze Znojma do Moravských Budějovic se srazilo auto s vlakem

Znojemsko, Třebíčsko – Smrtí dvou lidí a velmi vážným zraněním dítěte skončila v pátek odpoledne srážka osobního auta a vlaku na přejezdu u Žerůtek. „Minutu před třetí hodinou odpoledne se u stanice Olbramkostel střetl osobní vlak jedoucí z Okříšek do Znojma s osobním autem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor. Podle prvotních informací zahynuli dva lidé, “ sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení