„Jednal jsem s pracovníky Centra dopravního výzkumu, protože abychom mohli přesvědčivě argumentovat, musíme mít čím. Chceme znát konkrétní čísla, kolik kamionů městem projede," sdělil velkomeziříčský starosta Radovan Necid.

Současným stavem provozu jsou znechuceni obyvatelé města i jeho návštěvníci. „Když jsem šla podél hlavního tahu, připadala jsem si jako doma v Praze, a ne na dovolené na klidné Vysočině. V úzké ulici je plno náklaďáků a kamionů, popojíždějí krokem, chodci se mezi nimi snaží přejít a kamioňáci troubí jeden přes druhého," prohlásila Jana Bečvářová z Prahy. „Jinde se dělají obchvaty, aby se doprava z měst vyloučila, ale u nás není možné jednoduše zakázat, aby do města kamiony, které do něj nic nevezou a nic neodvážejí, nesjížděly. K čemu máme dálnici? Ten randál je hrozný, navíc se člověk bojí o děti, aby je něco nepřejelo," vyjádřil se Pavel Lukeš z Velkého Meziříčí z ulice Novosady, jedné z nejhlučnějších ulic.

Starosta Necid si myslí, že jednoduchým řešením by byla zákazová značka. K tomu je ale potřeba souhlas vlastníka silnice, tedy Kraje Vysočina. Pak by značku s vymezenými výjimkami povolil velkomeziříčský odbor dopravy. Zástupci Kraje Vysočina tvrdí, že v zásadě nejsou proti, ale že věc není tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. 

„Ze všeho nejdříve musí Velké Meziříčí vypracovat projekt, pak přijdou na řadu nezbytná schvalovací řízení. Sám jsem zvědav, jak ten projekt bude vypadat. Silnice II. třídy jsou totiž spojnicemi mezi městy a ze zákona platí, že pokud není jiný než veřejný zájem, kupříkladu v případě mostu, jenž nemá potřebnou nosnost, zákazová značka by tam být neměla," upozornil krajský radní pro oblast dopravy a náměstek hejtmana Libor Joukl. V souvislosti s umístěním značky by bylo nutné rovněž stanovit oficiální objížďku.