Doprava je v těchto úsecích řízena kyvadlově. „Mimo špičku to ještě jde, ale ráno a odpoledne, kdy lidi pendlují mezi prací a domovem, si postojíte desítky minut," řekl šofér Petr Hošek z Nového Města na Moravě.

Kompletně by měla být vozovka zbavena obrusné plochy do soboty 2. května, kdy začne další část rekonstrukce. Ta již bude spojená s celkovou uzavírkou provozu, která má oficiálně trvat do neděle 10. května. Dělníci potřebují čas na položení zcela nové vrstvy asfaltu.

Silnice číslo 19 se opravuje v rámci reklamace, kterou Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) České republiky uplatnilo u dodavatelů stavby IDS a Eurovia. Práce v hodnotě více než sto milionů korun skončily v roce 2010, ale již po prvním roce užívání vykazoval povrch vážné závady. „Ty patrně zapříčinila vada materiálu," řekla Marie Tesařová, ředitelka Správy ŘSD Jihlava. Oprava v rámci reklamace se měla uskutečnit již loni v srpnu, ale nedošlo k ní kvůli neshodě ŘSD s dodavatelem na použité technologii.

Řidiči si o opravě téměř zánovní silnice myslí své. „Je to výsměch všem, kteří každý den sedají do aut," řekl Petr Svoboda z Nového Města. „Proč se vůbec divíme, že je Česko každý rok rozkopané a plné objížděk? U nás se prostě staví tak schválně fušérsky, že se firmy na místa činu vracejí dřív, než by musely, ať už zadarmo při reklamaci, nebo bez ní. Hnus," přisadil si Josef Nový ze Žďáru.

Uzavírka se na devatenáctku vrátí i příští rok. Rekonstrukce současného úseku se totiž odehraje pouze v rámci první etapy. Ve druhé dojde na část silnice mezi Mělkovicemi a křižovatkou u Conventu v centru Žďáru.

Rozdělení opravy se přizpůsobilo stavbě žďárského obchvatu, který na hlavní silnici č. 19 ústí právě v křižovatce u Mělkovic. Příští rok už bude možné obchvat využít jako objízdnou trasu.