Jihlava se dočkala. Dlouho slibovaná stavba mimoúrovňové křižovatky v Pávově, díky níž se z obou stran propojí silnice z průmyslové zóny s dálničním přivaděčem, už začala. Lidé z Pávova a Bedřichova si budou moci oddychnout. Ředitelství silnic a dálnic si totiž od stavby slibuje, že v těchto městských částech dojde k výraznému snížení dopravy.

Už v začátcích se ovšem řidiči jedoucí po přivaděči musí připravit na výrazná dopravní omezení. „Zahájili jsme přípravné práce mimo hlavní komunikaci, kde se budou dělat přeložky inženýrských sítí. Kvůli tomu, že na stavbu zajíždí těžká technika, bylo nutné dopravu zúžit o jeden pás a omezit i rychlost," přiblížila současný stav stavby ředitelka jihlavské správy ŘSD Marie Tesařová.

Přípravné práce by měly být hotové do konce roku. Se samotnou stavbou mimoúrovňové křižovatky začne ŘSD až v příštím roce. Celá akce vyjde na šedesát milionů korun, i když se původně mluvilo o částce kolem sta milionů.

Stavba počítá se zhruba padesátimetrovým mostem, který povede přes dálniční přivaděč, a dalšími pěti sty metry nové silnice.

Zatímco nyní lze v tomto místě ve směru od Jihlavy najíždět do průmyslové zóny nebo ji opouštět směrem na přivaděč vedoucí na dálnici, poté, co bude stavba dokončena, budou moci řidiči v tomto místě na Jihlavu i sjíždět a po sjezdu z dálnice tudy také do průmyslové zóny najedou.

Dosud se řidiči na přivaděč ve směru od průmyslové zóny na Jihlavu napojovali na mostě, který vede do místní části Pávov. Ten ovšem už léta nevyhovuje současnému dopravnímu vytížení. „Starý sjezd z Pávova bude po dokončení zrušen," dodala Tesařová.

Kompletní most se všemi sjezdy a nájezdy by měl být plně funkční od února 2014. Už ale na konci roku 2013 má být podle plánů otevřený, a měl by začít sloužit řidičům.

Dálniční přivaděč je nejvýznamnější dopravní tepnou Jihlavy, která region napojuje na dálnici D1 a průmyslovou zónu, v níž fungují významné podniky. Mezi nimi například také Bosch Diesel, který je s 4 500 pracovníky největším zaměstnavatelem v kraji.