Podstatou závodu není být nejrychlejší. „Důležité je udržet si konstantní rychlost, což ve starých autech není jednoduché,“ zmínil organizátor Milan Podsedník. Podle něj zájem o klání roste, maximální počet účastníků ale pořadatelé stanovili na pětačtyřicet vozů. Přísně sledují také rok výroby auta a původ jednotlivých dílů. „Musí jít o originální součástky,“ připomněl Podsedník.

Závodu se s největší pravděpodobností zúčastní také elektromobil. „Jde o auto z roku 1906, vlastní jej Jaroslav Pokorný z Dačic,“ uvedl pořadatel Jan Wimmer. Vůz ujede na jedno nabití kolem čtyřiceti kilometrů.

Ilustrační snímek
Po dálnici kličkoval opilý řidič, pak utíkal policistům

„Jezdit s tím je docela nebezpečné, motor totiž není moc slyšet a tak musí řidič po cestě na kolemjdoucí troubit,“ dodal Wimmer. Podle něj by se klání měl účastnit také majitel auta z roku 1902. „Ten vůz jel na jednom z nejznámějších závodů z Londýna do anglického Brightonu,“ doplnil Wimmer.

Kromě jízdy po trati majitele veteránů v pátek čeká prohlídka Muzea techniky a večerní grilování. V sobotu po závodě společně vyjedou za krásami okolí Telče a večer zakončí na telčském zámku. V neděli pak opět vyrazí na projížďku kolem města.

Současně je od konce června do konce července k vidění výstava Jaroslavy Melicharové s názvem Historické město a historická auta, která mapuje přechozí ročníky závodu Mezi dvěma branami.