VYBERTE SI REGION

Do Jihlavy se poprvé sjeli zástupci cykloměst, pálí je legislativa

Vysočina - Les třeba i deseti značek na pouhých sto padesáti metrech cyklostezky, i tak to dnes vypadá na některých úsecích cyklostezek nejen v krajském městě Vysočiny.

25.4.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Josef Němec

Do Jihlavy se včera sjeli zástupci měst z celé republiky, kteří chtějí pro cyklisty vytvořit lepší podmínky. Jde o historicky první setkání tohoto druhu. „Nemotorová doprava výrazným způsobem ovlivňuje kvalitu života ve městě. Nejen, že město bude díky cyklistům zdravější, ale také je to obrovský zdroj zaměstnanosti. Ve městě je navíc daleko příjemnější atmosféra, pokud se lidé potkávají na kolech, ne v autech," okomentoval situaci kolem cyklostezek jihlavský primátor Jaroslav Vymazal, který cyklokoordinátory z dvaadvaceti českých měst do Jihlavy pozval.

K nim se připojili také reprezentatni německých měst Drážďany a Lipsko. Ti v Jihlavě radili, jakým způsobem lze podmínky pro cyklisty v republice zlepšit. „Němci mají systém propracovaný na všech úrovních, odshora až dolů. U nás hlavní zodpovědnost leží na obcích, které řeší tranzitní nadregionální stezky vedoucí třeba od Baltu po Jadran," řekl Stanislav Losert, olomoucký cyklokoordinátor. Zdárným příkladem takové situace je cyklostezka Jihlava – Třebíč – Raabs, která je plně v kompetenci Jihlavy.

Hlavním cílem setkání je vytvořit lobbistické seskupení měst, které bude hájit zájmy cyklistické dopravy v republice a upozorňovat na její problémy. Jako nejzásadnější problém první schůzka měst přátelských k cyklistům označila chybně postavenou legislativu.

Výměna zkušeností

„Ta v některých případech brání dalšímu rozvoji cyklistické dopravy. Dali jsme si úkol, že do 30. června bychom chtěli sestavit okruh konkrétních problémů, které předáme na Ministerstvo dopravy," řekl po schůzce národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek.

I proto na setkání měst do Jihlavy přijel také Karel Peška, vrchní ředitel úseku silniční a vodní dopravy Ministerstva dopravy. „Některé problémy mohou města vyřešit sama. Pak jsou tu ale problémy, které se musí ošetřit legislativou, která leží na bedrech Ministerstva dopravy. Rád podpořím tuto iniciativu a doufám, že z jednání vyplynou náměty pro další konkrétní kroky," vzkázal za Ministerstvo dopravy Peška.

Pro přítomné koordinátory byla v Jihlavě důležitým bodem jednání také výměna zkušeností a ukázky dobré praxe. „V současné době většina českých měst s cyklistikou dopravou vůbec nepočítá. Opatření pro cyklisty přitom spadají do kompetence několika odborů. A na úřadě si každý hraje na svém písečku, nezajímá ho, co se děje ve vedlejším odboru," popsal Stanislav Losert hlavní důvody, proč česká města potřebují zvláštní pracovníky pro cyklodopravu.

Účastníky setkání byli především zástupci měst, kteří podepsali Uherskohradišťskou chartu. Jejím podpisem se města zavázala ke konkrétním opatřením, která souvisejí s podporou cyklodopravy, v první řadě jde o zřízení cyklokoordinátora.

Autor: Dana Křížková

25.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Horácká Slavia Třebíč.

Sobotka věří v brzký návrat Erata

Karel Říha, Ctidružice, 6. ledna 2017, 4150 g, 54 cm.
11

Podívejte se na miminka narozená v lednu v třebíčské porodnici

V Třebíčském kotlíku uvaří skvělou hudbu, ale i dobrou zábavu

Třebíč - Vystoupení čtyř kapel, promítání fotografií, výstavka, dobrá zábava, legrace i nějaké to příjemné překvapení. Na to všechno se mohou těšit návštěvníci Třebíčského kotlíku, který se v pátek od 18 hodin uskuteční ve velkém sále Národního domu.

Tvoříme své hrdiny, umělce, politiky i tyrany

Každý má svůj podíl na vzniku, průběhu i výsledku životních situací, říká psycholožka Helena Šalátová. Na svých kurzech a v nově otevřené poradně radí lidem, jak „UVIDĚT" svůj život jako výsledek vlastní formy pozitivní, nebo destruktivní kreativity. Tedy jak tímto procesem sami sebe, své vztahy, práci a zdraví - to znamená svou životní cestu - poškozovali, nebo otevírali. Také jim ukazuje, jak si lze i proměňováním chyb otevřít novou perspektivu mířící k většímu úspěchu a k většímu hmotnému i duchovnímu bohatství.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies