VYBERTE SI REGION

Do Jihlavy se poprvé sjeli zástupci cykloměst, pálí je legislativa

Vysočina - Les třeba i deseti značek na pouhých sto padesáti metrech cyklostezky, i tak to dnes vypadá na některých úsecích cyklostezek nejen v krajském městě Vysočiny.

25.4.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: DENÍK/Josef Němec

Do Jihlavy se včera sjeli zástupci měst z celé republiky, kteří chtějí pro cyklisty vytvořit lepší podmínky. Jde o historicky první setkání tohoto druhu. „Nemotorová doprava výrazným způsobem ovlivňuje kvalitu života ve městě. Nejen, že město bude díky cyklistům zdravější, ale také je to obrovský zdroj zaměstnanosti. Ve městě je navíc daleko příjemnější atmosféra, pokud se lidé potkávají na kolech, ne v autech," okomentoval situaci kolem cyklostezek jihlavský primátor Jaroslav Vymazal, který cyklokoordinátory z dvaadvaceti českých měst do Jihlavy pozval.

K nim se připojili také reprezentatni německých měst Drážďany a Lipsko. Ti v Jihlavě radili, jakým způsobem lze podmínky pro cyklisty v republice zlepšit. „Němci mají systém propracovaný na všech úrovních, odshora až dolů. U nás hlavní zodpovědnost leží na obcích, které řeší tranzitní nadregionální stezky vedoucí třeba od Baltu po Jadran," řekl Stanislav Losert, olomoucký cyklokoordinátor. Zdárným příkladem takové situace je cyklostezka Jihlava – Třebíč – Raabs, která je plně v kompetenci Jihlavy.

Hlavním cílem setkání je vytvořit lobbistické seskupení měst, které bude hájit zájmy cyklistické dopravy v republice a upozorňovat na její problémy. Jako nejzásadnější problém první schůzka měst přátelských k cyklistům označila chybně postavenou legislativu.

Výměna zkušeností

„Ta v některých případech brání dalšímu rozvoji cyklistické dopravy. Dali jsme si úkol, že do 30. června bychom chtěli sestavit okruh konkrétních problémů, které předáme na Ministerstvo dopravy," řekl po schůzce národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek.

I proto na setkání měst do Jihlavy přijel také Karel Peška, vrchní ředitel úseku silniční a vodní dopravy Ministerstva dopravy. „Některé problémy mohou města vyřešit sama. Pak jsou tu ale problémy, které se musí ošetřit legislativou, která leží na bedrech Ministerstva dopravy. Rád podpořím tuto iniciativu a doufám, že z jednání vyplynou náměty pro další konkrétní kroky," vzkázal za Ministerstvo dopravy Peška.

Pro přítomné koordinátory byla v Jihlavě důležitým bodem jednání také výměna zkušeností a ukázky dobré praxe. „V současné době většina českých měst s cyklistikou dopravou vůbec nepočítá. Opatření pro cyklisty přitom spadají do kompetence několika odborů. A na úřadě si každý hraje na svém písečku, nezajímá ho, co se děje ve vedlejším odboru," popsal Stanislav Losert hlavní důvody, proč česká města potřebují zvláštní pracovníky pro cyklodopravu.

Účastníky setkání byli především zástupci měst, kteří podepsali Uherskohradišťskou chartu. Jejím podpisem se města zavázala ke konkrétním opatřením, která souvisejí s podporou cyklodopravy, v první řadě jde o zřízení cyklokoordinátora.

Autor: Dana Křížková

25.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Třebíčané: Na náměstí chceme zeleň, parkoviště i autobusovou dopravu

Třebíč - Zklamání. Do ankety o nové podobě Karlova náměstí se zapojilo pouhých 1180 respondentů ze 36 640 obyvatel Třebíče. Ani to vlastně není tak docela pravda. Část lidí, kteří anketu v elektronické podobě vyplnili na webu města, uvedla, že nebydlí přímo v Třebíči. Nicméně výsledky ankety stojí za pozornost a vedení města tvrdí, že se jimi bude vážně zabývat.

Jak vidí Němci Čechy: Čerpají unijní peníze, uprchlíky nechtějí

Češi a jejich země nejsou v německém tisku hojným tématem. Kromě sportovních rubrik Česká republika zaujme německá média výjimečně. O Češích pozorný německý čtenář novin ví jen to, že nechtějí přijímat uprchlíky – v čele s prezidentem Milošem Zemanem. Jejich ministr financí Andrej Babiš je miliardář, který stojí ve střetu zájmů kvůli čerpání dotací pro své firmy, jež by měl zároveň jako ministr kontrolovat.

V Třebíči se zavře další silnice. Kvůli stavbě objezdu

Třebíč - V křižovatce ulic Hrotovická a Kosmákova vznikne provizorní kruhový objezd. Montáž a úprava dopravního značení bude probíhat od sobotní sedmé hodiny ranní do nedělní dvacáté hodiny večerní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies