VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Klenoty třebíčských garáží

OBRAZEM: Ford Bronco je skutečné auto do nepohody

Třebíč /SERIÁL/ - Konečně nám zima ukázala svoji náruč, a proto nadešel čas zaměřit naše povídání na auta s pohonem všech kol, tedy jak se říká na „auta do nepohody". S auty kategorie SUV se dnes doslova roztrhl pytel. Jezdit s SUVéčkem se stalo jakousi módní záležitostí. Ovšem dnešní vozy této kategorie nemají, snad kromě příležitostného pohonu 4x4, s terénními auty mnoho společného.

Dodge Caravan i po létech splní úlohu každodenně využívaného auta

Třebíč - Rodinné automobily kategorie MPV se v USA těší oblibě již mnoho let. Tento trend pomalu ale jistě proniká čím dál razantněji i na starý kontinent.

Auto, které postavilo na kola celé národy. Renault 4

Třebíč - Na světě jsou auta, která doslova postavila na kola celé národy. Jsou to vozy, které v drtivé většině patří do nejnižších cenových tříd a na první pohled ničím výrazným nezaujmou. Skrývají v sobě ovšem jiné kvality. Těmi jsou užitná hodnota, hospodárnost, využitelnost a hlavně dostupnost. Jedním takovým „světovým" automobilem je i Renault 4.

OBRAZEM: Původní kachna měla bezpečně přepravovat vejce

Třebíč - Citroën 2CV, všeobecně zvaný „kachna", byl představen v roce 1948. Jeho první prototypy však vznikly již před druhou světovou válkou. Snahou bylo vytvořit velice levný vůz, především pro francouzské farmáře, který by byl schopen bez újmy přepravit přes zorané pole košík vajíček.

OBRAZEM: Třebíčský chevrolet vypadá omšele jen zdánlivě

Třebíč – Chevrolet Impala! Pro milovníky klasických automobilů je v tomto názvu ukryto mnoho vzrušení. Název Impala původně značil luxusnější verzi Chevroletu Bel Air, ale od roku 1959 se stal samostatným modelem.

Kdysi populární Moskviče na silnicích dnes nepotkáte

Třebíč - První Moskviče spatřily světlo světa po druhé světové válce. Jednalo se o typ 400 a 401 vyráběný v letech 1947 až 1956. Co na tom, že to byl vlastně německý Opel Kadett model 1938, jehož výrobní linky Rusové ukořistili během vítězného válečného tažení. Důležité bylo, že automobil nesl ruský název a výrazně pomohl k motorizaci této velké země.

Jako když startuje raketoplán. Kola se protočí a vůz vyráží

Třebíč - Měl jsem to štěstí na vlastní kůži se seznámit s jedním z nejúchvatnějších aut zlaté éry šedesátých let. Je to vůz Dodge Monaco 1968.

Elegantní Jeep Grand Cherokee. Jeho heslem je síla a spolehlivost

Třebíč - Jeep Grand Cherokee byl první Jeep vyrobený po převzetí automobilky AMC (která do té doby Jeepy vyráběla) firmou Chrysler. Grand Cherokee první generace byl světu představen v roce 1992. Grand Cherokee měl, jak název napovídá, větší samonosnou karoserii nežli doposud a souběžně vyráběný Cherokee.

Pohodlné americké auto, které se vejde do malé české garáže

Třebíč - Také koncern Chrysler zasáhla na počátku osmdesátých let nevyhnutelná vlna zmenšování karoserií a motorů. Výsledkem byl projekt K-car. Karoserie „K" byla základem pro všechny modely od malých osobních automobilů až po vozy vyšších tříd.

OBRAZEM: Z ruské sanitky je dnes rybářské auto

Třebíč – Už v průběhu sedmdesátých let minulého století bylo zřejmé, že naše malá a dýchavičná Škoda 1203 na službu u rychlé lékařské pomoci nestačí. Tyto sanitky nevyhovovaly jak svými rozměry ani výkonem svého motoru o obsahu 1,2 litru, který měl svůj prapůvod už někde v padesátých letech.

OBRAZEM: Nikdy se nejmenoval Spartak. Přesto mu nikdo neřekne jinak

Třebíč - Znáte Spartaka? Když budete hledat oficiální název, nikdy toto auto nenajdete! Škoda 440, jak zní tovární označení předchůdce první Octavie, se tak totiž nikdy nejmenovala.

Svalnatý Dodge Challenger se stal velkou filmovou hvězdou

Třebíč - Dnes se seznámíme s další automobilovou legendou a zároveň i filmovou hvězdou. Jedná se o Dodge Challenger. Výroba jeho první generace začala v roce 1969 a skončila v roce 1974. První ročníky Challengerů patřily k tzv. „muscle cars" (svalnatým vozům).

OBRAZEM: Baron odhalí své kouzlo až po setmění

Třebíč - Dnes si představíme další auto členů Free Riders. Přestože uvedený exemplář v dnešní době již není v Třebíči, zcela určitě stojí za zmínku. Autor článku a organizátor srazů amerických automobilů v třebíčském poušovském kempu se s ním pravidelně účastnil akcí a vyjížděk v Třebíči a okolí. Fanoušci proto jistě budou tohoto Chryslera znát z osobní zkušenosti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení