VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Klenoty třebíčských garáží

Bestseller s nekonečným množstvím kombinací

Třebíčsko – Jaké je nejprodávanější auto na světě? Které auto svými prodejními čísly předčilo i legendárního WV Brouka? Budete se divit, je to náklaďák!

OBRAZEM: Rolls Royce, vůz pro opravdové aristokraty

Třebíč - Když Rolls Royce v roce 1966 představil nástupce svého typu Silver Cloud, velká část klientů byla doslova pobouřena. Proč? Nový typ Silver Shadow se totiž podstatně odklonil od technických tradic značky, které už koncem šedesátých let mohly být považovány za archaismus. Změnou bylo opuštění klasické rámové konstrukce. A také nový moderní pontonový tvar karoserie.

Civilnější verze činí Hummer pohodlným vozem

Třebíč - V jednom z minulých čísel jsme si představili americké armádní víceúčelové vozidlo Hummer, ze kterého mírnými úpravami vznikla i jeho civilní verze H1. Že to bylo zásluhou rakouského rodáka Arnolda Schwarzeneggera, je dnes už známou věcí. A tak se z původně vojenského vozidla stala módní záležitost těch, kdo neměli hluboko do kapsy a chtěli být více než výjimeční.

Svižná Lada 1300 vezla párek dobrodruhů do Afriky

Třebíčsko - Dnešním dílem náš seriál o Ladě klasické koncepce ukončíme. Tentokrát se budeme věnovat zajímavostem, které všeobecně nejsou známy. Na místě je připomenout úspěchy na ostatních světových trzích, o kterých jsme se zmínili už na počátku.

OBRAZEM: V roce 1974 byla představena další verze Žigulíka

Třebíčsko - Máme tu další pokračování seriálu o populárním sovětském automobilu. Sedmdesátá léta minulého století byla ve znamení největšího rozmachu jak v objemu výroby, tak i v uvádění nových modelů. Rok 1974 byl rokem představení další verze Žigulíka.

Žigulík vozil i dopravní hlídky Veřejné bezpečnosti

Třebíč – V minulém díle jsme nahlédli do historie jednoho z nejoblíbenějších sovětských automobilů, jehož základem byl Fiat 124, auto roku 1966.

Žigulík byl velmi žádaný dokonce i na Západě

Třebíč – Když se řekne „žigulík", většina dnešních motoristů si představí jeden z obstarožních symbolů totalitní éry. Pamětníci si však vybaví dlouhé fronty před Mototechnou, martýria s úplatky a protekcemi, zkrátka všechna ta úskalí, která vedla k získání tehdy velice módního a nedostatkového zboží – ruského automobilu.

OBRAZEM: Dějiny luxusních cestovních vozů píše Jaguar

Třebíčsko - V roce 1968 se začaly psát nové dějiny luxusních cestovních vozů. Revoluci odstartoval nový sedan britské automobilky Jaguar řady XJ. Poprvé v historii byly v tomto voze skloubeny naprosto rozdílné vlastnosti zcela odlišných druhů automobilů. Jaguar XJ v sobě skrýval jak pohodlí a luxus, tak i sportovní jízdní vlastnosti, sílu a dravost.

OBRAZEM: Jeep Wrangler zůstává žijící legendou

Třebíč - Asi pouze jeden jediný z dnes vyráběných Jeepů o sobě může říci, že je přímým potomkem legendárního a prapůvodního Willyse (o kterém jsme si mohli přečíst v jenom z dřívějších čísel). Typ Wrangler nahradil v roce 1987 dosavadní typ CJ, který jako jediný z výrobní palety nesl znaky původního Jeepu. V tomto roce také převzal a začlenil značku Jeep do svého programu Chrysler, který odkoupil akcie tehdejšího vlastníka Jeepu firmy AMC.

OBRAZEM: Škoda 100 hrála roli ve filmu. A to se počítá

Myslibořice - Někdejší hit československého automobilismu, sen mnoha rodin, to byla Škoda 100 a její varianty. Škodovky řady 100/110 (podle obsahu motoru) začaly vyjíždět z bran AZNP v roce 1969 jako nástupci povedené Škody 1000 MB.

OBRAZEM: Ford Mustang jde neúnavně s dobou

Třebíč - Kdo by ho neznal! Ford Mustang už asi navždy zůstane ikonou pro americká auta. Historie legendy zvané Mustang se začala psát v roce 1964. Pomyslným otcem Mustanga byl vicepresident automobilky Ford Lee Iaccoca, který tak dal světu automobil kategorie pony-car.

Ford Fairline je vysněný vůz z pohádky

Třebíč - Na světě se každodenně odehrává nespočet různých příběhů. Ty o automobilech nás v této rubrice zajímají nejvíce. Mám tady pro vás jeden, který zní trochu jako pohádka.

Wartburg byl ve své době velmi vyspělý a oblíbený vůz

Častotice - Automobilka ve východoněmeckém Eisenachu, která před druhou světovou válkou produkovala vozy BMW, vyráběla po válce stejné automobily přejmenované na EMW. Po vládním nařízení, které upřednostnilo výrobu lidových vozů, se v továrně začaly vyrábět dvoudveřové automobily s dvoutaktními motory pod označením IFA F9.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies