VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Klenoty třebíčských garáží

OBRAZEM: Jede luxusní Lexus LS 430

Třebíč - Milovníka Lexusů, Honzu Hrůzu, jsme si na těchto stránkách již představili v souvislosti s typem LS 400. Dnes si představíme jeho další přírůstek, a to Lexus LS 430.

Texaská limuzína Suburban budí respekt

Třebíčsko - Že Američané mají rádi velká auta, to jsme si na těchto stránkách již řekli. K nákladním pick-upům a obřím SUV se dnes Američané uchylují zejména z důvodu absence dostatečného pohodlí v osobních vozech. Existuje však jeden americký stát, kde se vozy této kategorie těšily oblibě co je svět světem. Tím státem je Texas.

Labuť z dílny automobilky Ford je dnes vzácnou a málo vídanou ozdobou silnic

Třebíč - Dnes opět nahlédneme do historie třebíčských garáží. A to rovnou do té mé. V minulosti jsme si na těchto stránkách představili vůz Ford Cortina MkII, manželů Malenových. Dnes je na řadě jeho nástupce, Cortina MkIII.

Československý rodinný vůz, věrná Škoda 120

Třebíč - V polovině šedesátých let minulého století, těsně po náběhu výroby zcela nového automobilu Škoda 1000 MB, už bylo plánováno, že ho v průběhu sedmdesátých let nahradí nástupce s motorem vpředu a zřejmě i s pohonem předních kol.

Dřez na nádobí? Nikoli. Typ GLS je rodinný šperk

Moravské Budějovice - V druhé polovině sedmdesátých let minulého století se naplno rozběhla výroba Škody řady 105/120, jak jsme si popsali v minulém článku. Škodovky byly vyráběny ve výbavách Standard (S) a Lux (L). Vrcholem nabídky byl typ 120 LS (Lux Super).

Nejmladší z rodu Hummerů je menší a cenově dostupný

Třebíč - Nejmladší z rodu Hummerů. Také tak by se dal označit nejmenší bratříček těchto výjimečných terénních automobilů, jejichž rodokmen sahá až k víceúčelovému armádnímu vozidlu HUMVEE.

OBRAZEM: Trabant není jen spolehlivě nudné auto

Třebíč - V JEDNOM Z minulÝCH článkŮ jsme se seznámili s historií počátku výroby automobilů Trabant. Trabant byl u nás oblíben především pro svoji relativně nízkou cenu, nenáročnost v provozu a užitnou hodnotu, zejména ve verzích kombi. Ty nezřídka kdy odvozily materiál na stavbu celého rodinného domku, aby pak dál sloužily v každodenním provozu.

OBRAZEM: Malý dravec má velmi výkonný motor a dva kufry

Třebíč Anglické klasické sportovní roadstery byly vždy doménou vznešených značek. Jednou z nich je i MG. Tato automobilka zaznamenala největší automobilovou slávu zejména v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století prostřednictvím svého typu MGB.

OBRAZEM: Porsche vozilo slavnou rockovou hvězdu

Třebíč - Sportovní automobily kategorie Gran Turismo, vyráběné v „pohodářských" sedmdesátých letech minulého století, mají bezesporu své neopakovatelné kouzlo. V této době vzniklo několik pozoruhodných vozů této třídy, které mají plné právo zařadit se do kategorie klasických automobilů.

Malý nereznoucí průkopník dostal přezdívku vlaštovka

Třebíč - První malé automobily s karoserií z duroplastu se v NDR začaly vyrábět v roce 1955. Jednalo se o tudory a dvoudveřové kombi s dvoudobým dvouválcem pohánějícím kola přední nápravy. Vůz nesl označení P70, jeho karoserie byla vyráběna použitím granulované fenolové pryskyřice a bavlněné cupaniny.

Chevrolet HHR se nevejde do žádné ze škatulek

Třebíč - V roce 2005 představil koncern General Motors světu další automobil, který byl součástí vznikající vlny retro designu, jež začala zaplavovat nejen americké showroomy. Automobiloví designéři si začali pro své nové karoserie brát vzor z automobilů, které slavily úspěch v dobách dávno minulých. Jako příklad uveďme nový VW Beetle, Mini Cooper, Ford Mustang, nebo v minulosti na těchto stránkách představovaný Chrysler PT Cruiser.

Bestseller s nekonečným množstvím kombinací

Třebíčsko – Jaké je nejprodávanější auto na světě? Které auto svými prodejními čísly předčilo i legendárního WV Brouka? Budete se divit, je to náklaďák!

OBRAZEM: Rolls Royce, vůz pro opravdové aristokraty

Třebíč - Když Rolls Royce v roce 1966 představil nástupce svého typu Silver Cloud, velká část klientů byla doslova pobouřena. Proč? Nový typ Silver Shadow se totiž podstatně odklonil od technických tradic značky, které už koncem šedesátých let mohly být považovány za archaismus. Změnou bylo opuštění klasické rámové konstrukce. A také nový moderní pontonový tvar karoserie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies