VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Klenoty třebíčských garáží

OBRAZEM: Lada Niva závodila v dakarské rallye a hrála v seriálu

Třebíč - Naposledy jsme si představili někdejší sovětský hit jménem Lada Niva. Jak už jsme si řekli, původní poslání Nivy, jako automobilu pro venkovany žijící ve špatně přístupných oblastech, se v prvních letech výroby nenaplnilo. Niva se stala cenným vývozním artiklem především do západních zemí, a tak na domácí trhl mnoho nezbývalo.

OBRAZEM: Lancia Delta byla mistrem světa

Třebíč - Lancia Delta! Slyšíte jak to zní? A což teprve, když k tomuto názvu přidáme ještě „Turbo HF"! To už značí pravého italského plnokrevníka! A tím zmiňovaná Lancia bezesporu je.

Sportovnímu Pontiacu Fiero nebyly hvězdy nakloněny

Třebíčsko - General Motors se vždy bránil tomu, aby se v řadách jeho vlastních značek vyráběl sportovní automobil, který by konkuroval Chevroletu Corvette. Navzdory všem okolnostem však na počátku osmdesátých let vzniknul v divizi Pontiac malý sportovní dvoumístný automobil.

OBRAZEM: Commander navázal na legendu Wagoneer

Třebíč – Pod křídly koncernu Chrysler se paleta modelů značky Jeep začala rozrůstat, což se nejvíce projevilo na počátku nového milénia. Tehdy Jeep nabízel celkem šest modelových řad. Na počátku palety byl nejmenší Compass a o něco vetší Patriot.

Nástupce „šestistovky" měl mnoho variant

Třebíč - Fiat 850 byl zkonstruován jako přímý nástupce typu 600. Představen byl v roce 1964. Předností nového Fiatu měl být větší vnitřní prostor, lepší jízdní výkony a v neposlední řadě také větší bezpečnost.

Čtvrtá generace je rychlá a lehká díky dílům z laminátu

Třebíč - Americký sportovní automobil Chevrolet Corvette jsme si na těchto stránkách již v minulosti představili. Corvette měla vždy mezi americkými sporťáky výsadní postavení. Na rozdíl od všech těch muscle cars s obřími a výkonnými motory totiž uměla i zatáčet. V praxi to znamená, že konstruktéři při vývoji Corvetty věnovali svoji pozornost i jízdním vlastnostem.

OBRAZEM: Ford Scorpio předběhl dobu o deset let

Třebíč - V roce 1995 se skalní fanoušci automobilů s modrým oválem ve znaku rozdělili na dvě protichůdné skupiny. Na svědomí to měla právě představená druhá generace Scorpia. Stejně jako v osmdesátých letech totiž Ford vsadil na netradiční a pokrokový design a nové Scorpio jím také opravdu překvapilo.

Šestistovka veze letitou tradici hrdě dál

Třebíč - V roce 1955 se v italském Turíně začal vyrábět levný lidový automobil Fiat 600. Robustní, technicky spolehlivý a nenáročný vůz si díky nízké ceně mohly dovolit široké vrstvy potenciálních zákazníků. Jednalo se o čtyřmístný tudor s řadovým vodou chlazeným čtyřválcem za zadní nápravou.

OBRAZEM: Z klaksonu se ozývá super rychlá kukačka

Okříšky – Dnes opět zavítáme do Ameriky šedesátých let minulého století a skočíme rovnýma nohama přímo doprostřed éry svalnatých vozů. O „muscle cars" jsme na těchto stránkách již psali a to především v souvislosti s vozy Dodge Charger a Challanger. Dnes se seznámíme s dalším výrobkem koncernu Chrysler, atakujícím řidiče prahnoucí po spoustě vzrušení, síly a černých čárách po pneumatikách na asfaltu táhnoucích se za jejich vozem při necitlivém polechtání plynového pedálu.

OBRAZEM: Hadimrška z roku 1938 stále jezdí jako kdysi

Třebíč - To neznáte Hadimršku? Nebo znáte? Podnik Tatra ve třicátých letech minulého století převzal tento lidový název vzniklý díky známému filmu s Vlastou Burianem i do svých propagačních letáků Tatry 57.

Klenoty garáží: Profesionálové Bodie a Doyl řídili Capri

Třebíč - Ford Capri. Snad žádný sportovní evropský vůz dostupný širší motoristické veřejnosti nedosáhl takového úspěchu. Prodával se plných sedmnáct let a nedal se zahanbit ani na sportovních kolbištích. Ještě dnes způsobuje okolojdoucím příjemné chvění v okolí žaludku a neopakovatelné zážitky z jízdy. Ale vraťme se na začátek.

OBRAZEM: Legenda vozila četníky, pošťáky i zmrzlináře

Třebíč - A je to tady! Díky rozrůstající se dealerské síti už i u nás v Třebíči můžeme na vlastní oči a na vlastní kůži vychutnat motocyklovou legendu značky Indian! A že se jedná o opravdovou legendu se vším všudy, to snad ani nemusíme zdůrazňovat. Můžeme dokonce hovořit o návratu a opakování historie.

V Tuzexu za bony, v Mototechně za 79 000 Kčs

Třebíčsko - Avanti! Touto italskou pobídkou vyrazíme zpět do historie třebíčských garáží. V roce 1971 byl na Turínském autosalonu představen Fiat 128 Sport Coupé, jako další verze oblíbeného typu 128.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies