VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Klenoty třebíčských garáží

OBRAZEM: Kultovní sporťák Chevrolet Camaro první generace

Třebíč - Téměř před dvěma lety jsme si na těchto stránkách představili americký sportovní vůz Chevrolet Camaro čtvrté generace se šestiválcovým motorem. Dnes máme tu výjimečnou příležitost seznámit se s první generací tohoto dnes již kultovního sporťáku. Připomeňme si proto znovu jeho historii.

OBRAZEM: Třebíčské MG z roku 1935 je opravdovým skvostem

Třebíč - Tradiční anglická automobilka vyrábějící vozy se značkou MG vyráběla vždy zajímavé vozy s výkonnými motory. Některé z nich jsme si již na těchto stránkách v minulosti představili. Dnes je na řadě jeden z nejvzácnějších.

OBRAZEM: Mercury Eight pohání legendární „flathead"

Třebíč - Pokud budeme hovořit o americkém automobilovém průmyslu, lze konstatovat, že noblesa a velkorysost třicátých let minulého století se odrážely i v letech poválečných. Příkladem toho může být vůz Mercury Eight.

Trambus z roku 1979 hasičům stále dobře slouží

Okříšky - Již v průběhu druhé světové války byl v Mladé Boleslavi tajně vyvinut nákladní automobil, který se pak vyráběl v letech 1945 až 1958 pod označením Škoda 706 R. Pod dlouhou kapotou měl vznětový řadový šestiválec o obsahu téměř 12 litrů.

OBRAZEM: Sportovní Kaipan ukrývá díly z Fabie

Třebíč - Už jste někdy řídili Kaipana? Já ano! A musím říct, že pokud bych nevěděl, že se v útrobách tohoto sportovního vozu ukrývají komponenty jedné z nejprodávanějších škodovek, rozhodně bych tomu nevěřil. Řeč je o Kaipanu 16.

Hasičský speciál měl původně sloužit německému wehrmachtu v Africe

Rapotice, Třebíč - Červený vůz se řítí nocí a rozráží tmu, silnici osvětlují jen dva kužele světel, krajem se nese řinčení zvonu a již z dálky jsou vidět červená výstražná světla. Na otevřeném hasičském voze sedí hrstka statečných v bílých pracovních oblecích s přilbami na hlavách. Ani jeden z nich neví, co ho za okamžik čeká…

Závodní honda z roku 1974 ještě dnes úspěšně bojuje v soutěžích

Třebíč - Asi každý z nás si vzpomene na klukovská léta, když celá motoristická část ČSSR žila vždy druhý prázdninový měsíc motocyklovou Velkou cenou Brna. Mnozí z nás zavzpomínají na hodiny strávené před televizní obrazovkou, ti šťastnější pak trávili čas přímo v Brně u závodního okruhu. Ale i na běžných silnicích se v tu dobu bylo na co dívat.

Dodge Ram Longhorn je to pravé auto nejen pro americké jižany!

Třebíč - Koncern Chrysler v divizi nákladních automobilů zastupovala vždy značka Dodge. A Dodge měl odjakživa nelehký úkol konkurovat Fordovým oblíbeným pickupům řady F.

Volkswagen Golf byl pod značkou TAS montován i v Jugoslávii

Třebíč - Dnes budeme pokračovat v sérii článků o automobilech značky Volkswagen. Řeč bude o následníkovi hranatého Golfa MkI. Ten v sedmdesátých letech minulého století nahradil oblíbeného, ale již letitého Brouka, a blíže jsme se s ním seznámili na těchto stránkách již v minulosti. Tentokrát se pokocháme jeho nástupcem.

OBRAZEM: Pravý Volkswagen Transporter má motor vzadu

Třebíč - Minule jsme si řekli něco o historii výroby populárního automobilu Volkswagen Brouk. Dnes plynule navážeme na jeho většího bratříčka, který obohatil nabídku automobilky v roce 1950. Jedná se o typ Transporter, užitkový automobil nebo minibus, postavený na základě již zmíněného Brouka.

Nesmrtelný Brouk byl inspirován naší Tatrou

Třebíč – Hitlerův nápad, jak zmotorizovat Německo, byl jasný. Vyvinout jednoduchý, nenáročný a hlavně levný lidový automobil, který by byl vyráběn ve velkých počtech a dopřál tak německému lidu možnost prohánět se po nově budovaných německých dálnicích.Prototypy vznikaly již počátkem třicátých let.

Chevrolet Tahoe je potomek amerických dinosaurů

Heraltice - Koncem sedmdesátých let minulého století zažívala v USA boom móda velkých terénních vozů pro volný čas. Každý ze zástupců takzvané „Velké trojky" měl v tomto segmentu svého zástupce, Ford své Bronco, Dodge Ramchargera a General Motors Chevrolet Blazer K5. Jednalo se z pohledu Evropana o opravdu obludně velké dinosaury, kteří nabízely prostor, pohodlí osobního vozu a silné motory.

Pracovní auto pro venkovany se stalo průkopníkem vozů SUV

Třebíč - Koncem šedesátých let minulého století bylo v tehdejším Sovětském svazu schváleno rozhodnutí o vývoji automobilového průmyslu pro nadcházející desetiletí. V něm figuroval i vývoj terénního automobilu, který by zpřístupnil vesnické oblasti jejich obyvatelům. Tímto úkolem byly počátkem sedmdesátých let pověřeny automobilky IŽ, Moskvič a rozbíhající se gigantický podnik VAZ.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení