Výroba lyží vrcholí v létě. Přes zimu si podnik se 150 zaměstnanci dřív musel vypomáhat doplňkovou výrobou, případně omezováním provozu. „Takový přechod ze sezony na sezonu jako letos tady dlouho nebyl," uvedl Hudák.

K novým kontraktům Sportenu napomohl unikátní stroj na broušení hran a strukturování skluznic. „Vyvíjeli jsme ho s firmou Montana tři roky, na základě toho máme i tříleté embargo, aby ho nemohli nikomu dodat," řekl generální ředitel Hudák. Situace na trhu podle Hudáka ale není jednoduchá. Výroba sjezdových lyží v minulých letech ve světě klesla na třetinu. Velké firmy převedly kvůli snižování nákladů výrobu kupříkladu do Bulharska a na Ukrajinu. Sporten se proto zaměřuje na náročnější a speciální výrobky.

Hudák předpokládá, že přes letošní pokles produkce přibližně o 15 tisíc párů lyží se roční obrat firmy dostane na úroveň loňských 160 milionů korun. Sporten vyrábí běžky i sjezdové lyže, skoro devadesát procent jde na export. Většina se prodá ve skandinávských zemích, USA a v Kanadě. Kromě své značky Sporten vyrábí novoměstský podnik lyže pro vlastníky dalších významných značek jako je Asnes, Rossignol, Alpina, Germina, či Karhu.

K nejnovějším trendům v produkci Sportenu patří širší a kratší lyže pro lyžování ve volném terénu. „Snowboardy děláme jen ty kvalitnější, pro německé firmy," řekl Hudák. Pro děti začínající lyžovat vyrábí Sporten lyže, které jsou měkčí a nepodkluzují. U běžek se podle Hudáka v zahraničí prosazuje používaní protismyku, čímž odpadá voskování skluznice. „Mazání je náročné a málokdo to umí," podotkl. U některých typů běžek Sportenu jsou proto ve střední části skluznice „šupiny", u jiných protiskluzové pásy. Ohlas vyvolaly i „ekologické" lyže z několika druhů dřeva a s čedičovými vlákny místo laminátu.

U novoměstské sjezdovky Harusův kopec bude mít Sporten od zimy ukázkové centrum umožňující si lyže vyzkoušet.