CzechTourism se přidá i ke kampani, která v Norsku na propagaci pohádky poběží. Podle ředitele agentury Rostislava Vondrušky je film marketingovým nástrojem.

Tip na dovolenou

„V případě této severské země hraje v náš prospěch i spotřební chování jejích obyvatel. Norové se totiž při výběru dovolené inspirují seriály, filmy a televizními pořady o cestování,“ řekl Vondruška.

Rozpočet pohádky je 104 milionů českých korun. „Podpořili jsme norský štáb částkou 300.000 korun, přispěli jsme jim na ubytování a letenky. Zato se mimo jiné připojíme k jejich marketingové kampani. Očekáváme, že tato částka se České republice několikanásobně vrátí v podobě příjezdů norských turistů a jejich útrat zde v České republice,“ uvedla Alena Dvořáková z agentury CzechTourism.

Jakékoli natáčení na Pernštejně znamená rovněž finanční přínos pro hrad. Ať se jedná o pohádku, historický thriller nebo reklamu, a to zejména zahraniční provenience. „Filmaři natáčejí jak v hradu, tak i v jeho okolí. Přímo v hradu se jedná o knihovnu, lovecký a rytířský sál. Točí se ale i na nádvoří,“ vyjádřil se pernštejnský kastelán Zdeněk Jakub Škrabal.

A o čem nová pohádka, kterou norské děti uvidí na televizních obrazovkách letos na Štědrý den, bude?

„Cesta k Vánoční hvězdě je pro Nory to, co pro Čechy Tři oříšky pro Popelku s Libuší Šafránkovou. Tradiční pohádkový příběh byl zfilmován na základě norské divadelní hry z roku 1924 už v roce 1976. Od té doby získává srdce televizních diváků všech generací,“ dodala Alena Dvořáková.

Záměru CzechInvestu přilákat podporou natáčení do země další norské turisty nahrává skutečnost, že už nyní se jim u nás líbí. V Česku stráví Norové čtyři až pět nocí, z 90 procent ale zůstávají v Praze. Denně utratí kolem 2400 korun, což bylo v roce 2010 nejvíce ze všech zahraničních návštěvníků země.